• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)

Jag var och visade lägenheten för barnen idag. De tjoade och trimmade, det var kul för det ekade.

Vi hann vara där i kanske en halvtimma innan en granne knackade på och klagade på att barnen lät..

Jag känner mig inte så taggad inför den här flytten måste jag säga... 

Försöker tänka att det är tillfälligt och vi letar annat under tiden och att vi kommer ifrån honom..

Jag har informerat honom om adressändring och att han måste godkänna för barnen.. inte ett svar.. Det blir nog utredning på det också.. som FR sa att vi inte skulle bråka om.
    Så det ställer ju till det om vi skulle behöva flytta igen framöver... 

Med det ena kommer det andra.

• Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-01 15:40:33 följande:

Jag var och visade lägenheten för barnen idag. De tjoade och trimmade, det var kul för det ekade.

Vi hann vara där i kanske en halvtimma innan en granne knackade på och klagade på att barnen lät..

Jag känner mig inte så taggad inför den här flytten måste jag säga... 

Försöker tänka att det är tillfälligt och vi letar annat under tiden och att vi kommer ifrån honom..

Jag har informerat honom om adressändring och att han måste godkänna för barnen.. inte ett svar.. Det blir nog utredning på det också.. som FR sa att vi inte skulle bråka om.
    Så det ställer ju till det om vi skulle behöva flytta igen framöver... 

Med det ena kommer det andra.

Skit i grannen, denna gång. Det ekade ju, när ni flyttat in kommer det inte eka lika mycket och barnen kommer ju inte vara sådär uppspelta och högljudda dagligen. 
  • Anonym (Hannah)

Får inte heller någon hjälp av soc, varken till flytt eller dubbel hyra.

Samtidigt ska jag skydda mina barn? Annars blir de placerade av soc som de själva säger i en utredning jag läste.. 

Ärligt så har jag svårt att känna någon glädje i det här. 

Allt känns skit just nu..

• molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-01 17:11:59 följande:

Samtidigt ska jag skydda mina barn? Annars blir de placerade av soc som de själva säger i en utredning jag läste.. 

Du gör väl allt du kan för att skydda dina barn.
    Så det tror jag inte du behöver oroa dig för.
    Men jag blir förvånad över att soc inte hjälper dig,om de nu ser til barnens bästa. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-01 17:11:59 följande:

Det kommer att bli bra när ni är på plats, kan börja om och äntligen får distans till honom. Det är lite meckigt men kul att flytta och byta miljö.
  • Anonym (Camilla)

Det kommer bli bra. Just nu känns det säkert både jobbigt och lite läskig. Liten besvikelse att det var en annan lägenhet du tänk och att du råkade ut för en surögd granne som klagade på barnen. Knepigt att inte soc kan hjälpa till med flytten. Dock bra med överenskommelsen med hyresvärden. 

Det blir bra. Ni får lite distans och behöver inte känna er övervakade. Det blir en nystart för er. 

Kan inte låta bli att uppröras över FRs flathet. Usel dokumentation och inget vettigt upplägg på samtalen. Blir ju moment 22 när TR ska ha utredning som inte görs eller finns pga FR bristande engagemang. 

• Anonym (Hannah)

Nu ringde soc ang en anonym orosanmälan ang de små barnens hygien kläder och att jag skulle vara hårdhänt mot dem..
    Sånt blir det möte med dem..

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 10:16:27 följande:

Nu ringde soc ang en anonym orosanmälan ang de små barnens hygien kläder och att jag skulle vara hårdhänt mot dem..
    Sånt blir det möte med dem..

Är det hans som gjort den, eller misstänker du någon annan? 

Men de känner väl er vid det här laget, soc, så de kanske vet hur du är/inte är mot barnen? 
  • Anonym (Hannah)

Eftersom det enbart gällde de mindre barnen så misstänker man ju såklart han eller hans föräldrar 

De borde ju se I tidigare anmälningar om vad som står om honom 

Anonym (123) skrev 2023-03-02 10:33:16 följande:
    Är det hans som gjort den, eller misstänker du någon annan? 

Men de känner väl er vid det här laget, soc, så de kanske vet hur du är/inte är mot barnen? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 10:36:50 följande:

Eftersom det enbart gällde de mindre barnen så misstänker man ju såklart han eller hans föräldrar 

De borde ju se I tidigare anmälningar om vad som står om honom 

Det gör de säkert. Han (om det är han) använder samma sak som sagts om honom (att han varit hårdhänt, om jag inte minns fel), fast riktar det mot dig. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?