flygrl skrev 2021-10-22 18:12:07 följande:
Kanske funkar starka färger bra om man är mörkhyad men jag tycker som sagt många oavsett hudfärg skulle må bra av lite roliga färger på kläder, skor, handväska osv. Jag håller helt med om att det är snyggt med nåt rött, gult whatever som bryter mot det svarta.
Jag föredrar också en lite mildare rosa ton än just chockrosa.
Mer färg åt folket?hell yeah!!!
Finns det något tråkigare än svenskars kläder på alla årstider utom sommaren? Svart, svart, svart så långt ögat når.
Vilken färg på guld passar du bäst i och föredrar? Hanky Panky tog upp något intressant nämligen.
Hanky Panky skrev 2021-10-22 19:57:57 följande:
Chockrosa tänker jag som en kall färg. Och då passar personer med kall hudton bäst i det.
Vilken hudton man har kan man testa genom att lägga silver och guld på handleden. Det som smälter in mest och liksom inte "poppar upp" är det man är.
Silver = Kall
Guld = Varm
Oftast går blodådrorna också lite åt det grönare hållet när man är varm, istället för blå.
Huruvida man blir solbränd eller ej spelar ingen roll. Hudtonen är samma året runt.
Jag har alltid undrat vad jag är men guld smälter in på mig medans silver verkligen poppar upp på ett skrikigt sätt så då antar jag att jag är varm? Jag ogillar starkt silver på mig själv just för att jag tycker att det verkligen skriker se på mig. Jag har jättesvårt att avgöra vilken färg blodådrorna har men skulle vilja säga mer gröna än blå, kanske blågröna men inte blåa i varje fall.