flygrl skrev 2021-10-22 01:50:07 följande:
Skönt att inte alla klär sig enbart i svart. Tycker det känns så fantasilöst och trist om jag ska va ärlig (sen inser jag också att smaken ser olika ut helt enkelt). Jag älskar färg och vill tro att starka färger gör sig bra till min väldigt mörka hy och svarta hår, iaf trivs jag med att klä mig så. Sen kan jag ha svarta plagg med men gillar då att bryta av med t.ex. gult eller rött.
Tycker fler människor oavsett hudfärg och så borde skippa helsvarta munderingar och släppa in lite sköna färger.
Jag är en riktig tråkmåns när det kommer till kläder.
Jag vill inte synas, inte sticka ut, i alla fall inte när det kommer till färgerna. Jag hade mycket svart som yngre, men de senaste tio åren ungefär har det blivit lite mer färg, för att vara jag. Jag gillar jordfärger (utom gult, jag har svårt för gult) och grönt, och så vet jag att en mellan till mörkare blå färg gör sig väldigt bra med min hud- hår- och ögonfärg, så jag har en del blått också. Men inga starka färger, inte massa mönster och kontraster.
Enkelt, stilrent och diskret, skulle kunna vara mina ledord när det kommer till kläder, frisyr, smink, glasögon, smycken och så vidare.