Hanky Panky skrev 2021-10-28 16:43:30 följande:
Exakt, Du kommer passa absolut bäst i varma färger.
Det tror jag inte, aldrig hört talas om att undertonen i huden kan ändras
Såna där tester stämmer inte på mig heller, så jag tror inte det är något att gå efter direkt. Man får nog pröva sig fram. Kanske ta fram en del olika röda tyger man har hemma och hålla mot huden och se vad som passar bäst
Eller måla naglarna i lite olika varma och kalla nyanser kanske?
Spelar det någon roll om det är ljusa, mittemellan eller mörka färger så länge det är en varm variant på kläderna?
När jag har mellanblått nagellack så bleknar huden omkring och ser inte så röd ut och om jag kör en ljusare/mellanvariant av rosa t ex så ser huden rödaktig ut omkring speciellt vid en ljus färg. Vad det nu betyder?
flygrl skrev 2021-10-29 01:20:45 följande:
Tack! Och jag uppfattade inte nåt av det du skrivit som exkluderande, absolut inte.
Det där med mörkret och klimatet i vårat nordliga landasså borde man inte föredra glada färger desto mer just därför?! Svenska folkdräkter är ju rätt färgglada, inte mycket svart där för inte tala om samernas dräkter som verkligen domineras av starka färger som blått, rött, gult, grönt. Det verkar snarare som det här är en ganska modern trend, det svarta och mörkgråa imho.
Du frågar om smycken och jag bär gärna både silver och annat vitt OCH guld. Men guld kanske stämmer bättre mot min hud ändå (fast allt måste ju inte matcha jämt heller, eller hur?!).
Som sagt: en trevlig tråd du startat!
Ibland lyckas man med en tråd som bara är trevlig och ingen pajkastning förekommer och där människor dessutom är hjälpsamma.
Man skulle tycka att färgglatt vore mer populärt för att lysa upp det gråa här men det är ju inte det av någon orsak. I varma länder ser man ju inte så mycket mörkt utan där är det ganska färgglatt men det är säkert delvis beroende på att man ju får värmeslag om man har mörka kläder i sol och värme.
Utan att ha sett dig så låter det som att silver och vitt guld borde vara jättefint på dig men säkert är guld också vackert. Kör på det du vill ha för dagen! Det bästa är ju om man kan växla beroende på humör och kläder för dagen och känna sig fin oavsett färgen på smyckena.