Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (mitt i livet) skrev 2021-10-15 18:33:06 följande:

Jag tror inte att det alltid är så.

Jag har inga klagomål alls på min man som partner, och vi har haft ett behagligt liv i över 20 år med ett lättskött barn bara.

Trots detta förändras sexlusten när man närmar sig 50, det går inte att komma ifrån. Jag har både haft mindre lust i perioder, och fick en tonårsknäpp för 1.5 år sen när jag började se i princip alla män i omgivningen som påsättbara. Väldigt märklig upplevelse. Jag blev plötsligt kåt av att höra en kollega tala i telefon. Om elkomponenter.

Det jag kan göra är däremot att bestämma mig för att jag vill behålla min fantastiska man oavsett hur surrelistiskt min hormoner verkar, och jobba med att hålla igång sexlivet vi har.

Bra inlägg. Jag tror många förhållanden skulle hålla och vara lyckligare om alla kvinnor resonerade som dig.
  • En manlig man
    Anonym (Nope) skrev 2021-10-15 18:38:21 följande:

Nej, jag lämnade min man för att han inte gav mig någon uppmärksamhet. Nope.

Ok, tack. Jag förstår att du lämnade om det var så illa och att sexlivet var dött.
  • En manlig man
    Anonym (Bella med kundvagn) skrev 2021-10-15 18:36:18 följande:

En man som lämnar sin kvinna för att hon tappat sexlusten eller en kvinna som lämnar sin man för att han är impotent.Är det lika ok enligt dig?

Om kvinnan som tappat sexlusten ändå ställer upp och ligger med sin man eller suger av honom lite då och då skulle jag säga är samma som en man som är impoten men ändå gör sitt bästa för kvinnan. Slickar, använder dildos osv.

Om han inte bryr sig och de aldrig har sex så är det givetvis samma sak som en kvinna utan sexlust som inte ställer upp.
  • En manlig man
    Anonym (Suck) skrev 2021-10-15 18:40:05 följande:

En kvinna tappar sexlusten av olika anledningar och då ska hon ännu mer aktivt börja tillfredsställa en annan person mot sin vilja...? Du tycker att en kvinna ska sälja sin kropp för "kärnfamiljens skull"...? Snacka om horeri.

Hoppas du fattar själv att bristande sexlust väldigt sällan är orsaken till att man avslutar en relation. Däremot kan orsakerna varför man avslutar en relation ha en direkt negativ inverkan på relationen.

Incel much....?

Tycker du att en man ska stanna hos en kvinna utan sexlust och som inte "ställer upp"?

Incel? Nej, jag har haft många kvinnor och är i förhållande sen några år.
  • En manlig man
    Anonym (Teddy) skrev 2021-10-15 18:57:39 följande:

Jag undrar detsamma men från en annan synvinkel: tänker ni män på att om ni bara hade tillfredsställt er kvinna så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans? Borde ni män känna skuld? Om inte, varför?

Menar du nu att vi utgår från att en kvinna har tappat sexlusten för att hennes man inte tillfredställt henne sexuellt?

Bra att vara tydlig!
  • En manlig man
    Anonym (Suck) skrev 2021-10-15 19:00:31 följande:

Hur i hela friden kan du ens få för dig att tolka in nåt liknande i vad jag skrev? Alla är fria att göra sina egna prioriteringar men om man lämnar sin partner av en sån orsak är man inte byggd för att ha en relation i vilket fall och kan hålla sig till att bara ligga runt.

Då förstår jag varför du frågar iaf.

Jag tolkade det inte så. Jag ställde bara en motfråga.

Ditt svar var att man får prioritera som man vill. Lite politikersvar tycker jag. Jag är mer intresserad av vad du tycker personligen.

Är det ok för en man att lämna sin kvinna om hon tappat sexlusten? Ja eller nej?
  • En manlig man
    Anonym (Bella med kundvagn) skrev 2021-10-15 19:13:12 följande:

Hur ställer du dig till att behöva ställa upp på sex?

Jag ser ditt exempel som mycker värre för kvinnan, vill ändra dina förutsättningar till att kvinnan ställer upp och runkar eller suger mannen lite då och då. Inte ligger med honom. Underlivet är liksom uteslutet för båda, annars är det inte jämförbart.

Ok, köper ditt resonemang. Men om kvinnan gillar penetrering så är det väl bra om han använder dildo på henne annars blir det ju ett straff?

Sen tror jag rätt många hellre blir påsatta än suger av om man nu ska ställa upp. Jag förutsätter väl iofs att kvinnan inte äcklas av sin man och älskar honom och vill göra honom nöjd. Samma tänker jag om den impotenta mannen. Några här har ju äcklats av sina män. Då är det ju tufft.
  • En manlig man
    Anonym (Suck) skrev 2021-10-15 19:18:20 följande:

Nu har du iaf fått svar då, även om jag tyckte frågan var konstig.

Det ÄR vad jag tycker personligen. Tycker det var rätt tydligt.

Förtydliga bara med ett ja eller nej. Du är inte först i tråden att svara ja så du behöver inte vara orolig för att sticka ut.

Dessutom är du ju anonym...
  • En manlig man
    Mimosa86 skrev 2021-10-15 19:13:18 följande:

Nu är det ju så att 70% av skilsmässor initieras av kvinnan. Men men

Tycker att det är att göra det väldig enkelt att deklarera att kvinnor får en sämre lust med tiden utan att ifrågasätta VARFÖR kvinnans lust dalar i längre relationen och varför den väcks till liv i en ny relation. Min gissning är att vid en ny relation upplever kvinnan åter pirret, uppmärksamheten, det starka bandet som i förra relationen försvunnit i bekvämhet och vardagsbestyr.

Jag tror många relationer skulle få en nytändning om man åter började uppvakta varandra, se varandra och intressera sig för varandra på nytt. Ansträngde sig och såg över alla delar av relationen.

Jag kan bara prata för mig själv. Nu har jag ifs hög lust, men det beror också på att jag har en man som är intresserad av mig och visar kärlek och uppskattning. De perioder med mycket jobb och där vi knappt hinner säga hej till varandra så blir det också en sextorka. Sex är inte frikopplat mitt känsloliv.

Jag är säker på att kvinnor och män är lite olika där. Män gillar det bekväma och lite tråkiga och upplever den spänning de behöver utan kvinnan. Får han lite omtanke och sällskap och sex några dagar i veckan är han nöjd med sin kvinna. Kvinnor kräver mer av männen och om de inte lever upp till det så påverkar det kvinnan mer då hon vill att mannen gör mer saker med och för henne än tvärt om.

När ni har sextorka p.g.a jobb mm. Är det du som inte vill men han skulle gärna krypa på för en snabbis eller få en avsugning om du ställde upp? Eller är ni lika ointresserade båda två?
  • En manlig man
    Anonym (Bella med kundvagn) skrev 2021-10-15 19:27:50 följande:

Nej, nej och åter nej.

Jag, kvinna, runkar tusen gånger hellre och suger tio gånger hellre än att bli påsatt när jag inte har lust.

Ge fan i mitt underliv bara så kan jag hjälpa dig på annat sätt.

Ok, man är olika. Finns ju en tråd här där många kvinnor haft sex men inte ville suga. Min sambo har sagt till mig att hon absolut inte sugit av alla hon legat med elller haft förhållande med. Konstigt tycker jag då hon älskar att suga mig.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?