Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (nje) skrev 2021-10-19 15:38:19 följande:

Tror snarare att han lyckas skärpa sig en aning i början av en relation, men så snart han visar sina rätta sidor så drar tjejen. 

De kanske hade dåliga erfarenheter av lata män från tidigare.
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 15:29:03 följande:

Känner du skuld för att du lämnade? Om inte, borde du känt skuld?

Inte för sexet men jag kunde varit bättre på andra saker såklart. Men jag är ingen latmask iallafall, det vet jag och hon var mångmiljonär när vi separerade.
  • En manlig man
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 15:55:25 följande:

Min man ljög hela tiden och ekonomin var katastrof från dag ett. Varningssignaler från innan vi flyttade ihop ignorerade jag raskt.

Vi var ju varandras stora kärlek! Vi mot världen.

Sexet var bra fram till barn två är väl rättvist att säga. Sen med ytterliga gäng barn, kåk, hund, fortsatta lögner om ekonomi, införsel, oftast bortajobb för maken blev sexet lidande. Jag kunde inte ha sex med han som var så opålitlig. Vem lämnade? Inte vad det jag iaf....han kände sig inte uppskattad, älskad, åtrådd. "Vi bråkar ju bara, det är en sån kyla mellan oss, man ska växa och få styrka av varandra'"....Vi är inte bra för varandra....nä det är svårt att vara bra för två när den andra fortsätter ljuga om saker som är så pytte men när de upptäckts blir som vulkanutbrott.

Du verkar vara en bra kvinna. Träffade han en annan när han avslutade?

Tar han sitt ansvar för barnen nu?

Är du glad nu i efterhand?
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-19 15:57:29 följande:

Men om det bara är kvinnan som skämmer bort utan att få något tillbaka så är det kanske inte så konstigt om hon förlorar sexlusten till slut.

Jojo, men jag tänkte motsvarande situation men en man istället.

Så som du skrev.

Hur kan det komma sig att det då blir sex?
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 15:59:39 följande:

Du svarade inte på frågan, som du själv är så noga med. Du är ju extremt noga med korta svar när du själv ställt frågan.

Känner du skuld för att du lämnade?

Vad har ekonomin med saken att göra? Behöver man inte känna skuld om partnern har/får det bra ekonomiskt? Trodde detta handlade om sex....

Jag skrev ju att jag inte kände skuld för sexet.
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 16:05:44 följande:

Jag gissar på att en manlig man är kring 50 chef eller egen företagare hans sambo är yngre varit i periferin inom jobbet.

Han anser att det är en ynnest för hans sambo att hon får vara i hans närhet.

När hon inser att sex är det som är viktigt för han och börjar ifrågasätta så blir hon utbytt :)

Nä nu var jag taskig ;)

Jag är inte lättstött så det är lugnt. Lite stämmer av det du skriver men inte att hon var i pereferin. Jag var singel ett tag och låg runt i nätdejtingträsket tills jag tröttnade på det. Så otroligt lätt att få kvinnor på nätet om man ser bra ut och är vältränad.

Hur framtiden ser ut vet jag inte.
  • En manlig man
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 16:10:43 följande:

Det är oxå svårt att vara bra för två när den andra inte är på plats. När man hittar högar med obetalda räkningar eftersom han plundrade lådan innan jag kom hem. När man får sitta på en affär och gå igenom 12 fakturor och se vad " vi köpt", svara på frågor varför 3- 4 påminnelser inte upptäckts, inte hitta sina guldsmycken....

Nu är jag skild sedan nästan 10 år och börjar erkänna för mig själv att mitt äktenskap var en bluff och ett helvete, barnens pappa är en stor idiot som jag aldrig skulle gift med med. Han är om inte fullt en psykopat så besitter han många drag. Det han säger tror man på. Det mesta är inte sant.

Vi provade igen och jag lärde mig inte läxan. Det blev fullständig katastrof och jag sitter plötsligt med 12 egna betalningsanmärkningar.

Han lämnar mig igen. Efter skilsmässan har jag betalat av allt på mig själv och är nu helt ren.

Han har +800 ' i skuld och fortsätter i samma spår. Hans nya har ingen aning om vad som väntar.

Kvinnor dras till dåliga män, det finns det mycket bevis för i den här tråden.
  • En manlig man
    Anonym (Dumpad) skrev 2021-10-19 16:18:29 följande:

Tack. Bra vet jag inte men lojal. Helt vanlig kvinna som accepterar alldeles för mycket skit. Barnen är vuxna idag men nej han var inte bra då när yngsta var 11 och vi skildes åt för gott.

Han lånar pengar av mig och barnen.

Han var otrogen med kvinnor på jobbet som också jobbade borta i flera dygn. Jag var aldrig otrogen.

Jag är glad att han lämnade mig. Det skulle jag aldrig orka.

Det var viktigare för mig att ha en familj än att vara lycklig.

Jag kommer aldrig få uppleva just det, att vara lycklig. Tror inte jag är värd det. Faktiskt...

Jodå, ut och leta och ha kul under tiden.
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-19 16:20:10 följande:

Kanske för att de flesta män aldrig säger nej till sex?

Många män verkar se sex som ett bevis på kärlek.

Annan närhet och ömhetsbetygelser,som t ex kramar och pussar,verkar inte räknas.

Känner igen mig lite där, får jag ingen sex har jag svårt för den andra biten. Funkar sexbiten är jag väldigt gosig och gillar närhet. Kvinnor är lite tvärt om. Man och kvinna, som hund och katt
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 16:27:42 följande:

Det var inte min fråga. Känner du skuld för att du lämnade?

I ditt eget resonemang skriver du om värdet att leva kvar som kärnfamilj, med barn och hus, varför har du inte tagit med dessa parametrar när du själv lämnar?

Har du inte haft barn?

Nej, känner ingen skuld men kunde skött vissa saker bättre.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?