Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-17 16:27:58 följande:

Det har aldrig hänt mig. Jag kan acceptera om någon tappar sexlusten och sen finner den igen. Du verkar ha en annan människosyn än jag. Du utstrålar bitterhet och incelvarning.

Så du skriver en åsikt utan egen erfarenhet.....seriöst

Nej, väldigt långt ifrån incel. Bitter, nä inte det heller.
  • En manlig man
    Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-17 17:43:20 följande:

Åhhh! Förlåt! Jag såg ingenstans att man behövde erfarenhet för att ha en åsikt. Men....jag har erfarenheter av folk som vill provocera, lägga skulden på andra och inte ta sitt egna ansvar, Så då svarar jag på det. Du verkar ha en konstig syn på livet, svårigheter att se saker från mer än en vinkel och ta ansvar för dina egna handlingar. Men jag lämnar nu. Du har bara givit mig märkliga svar och du är enkelspårig.

Jag tycker det är svårt att ta dig på allvar när du bara gissar och slänger ut dina åsikter.
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-10-17 17:55:08 följande:

Jag försökte definitivt inte skydda honom :) Det var ingen vänskaplig separation direkt. Att jag inte ville leva i ett förhållande utan sex var en orsak, att jag inte hade känslor för honom en annan. I det fallet hängde det ihop även om det inte nödvändigtvis gör det

Skönt att vi är överens.
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-17 18:28:36 följande:

Absolut! Speciellt eftsom hon magiskt får lusten tillbaka när hon efter separationen träffar en ny man.

Tack för tydligt svar.

Har det hänt dig en eller fler ggr? Tror du det kommer hända med nästa gubbe?
  • En manlig man
    Anonym (Rund) skrev 2021-10-17 18:55:09 följande:

Hej du manlige man. Vad har du för egen erfarenhet. Har din tidigare fru lämnat dig och fått roligt sexliv med en ny?

Kärnfamilj - barn som farit illa av att mamma blir lycklig igen?

Lite tvärt om faktiskt. Jag lämnade och hon är bitter som fan.

Men sexbiten var en liten del av det hela.
  • En manlig man
    Anonym (Rund) skrev 2021-10-17 19:44:43 följande:

Märkligt då att du utan egen erfarenhet av detta är så enormt intresserad av denna, ganska udda, frågeställning......

Att kvinnor ska känna skuld över detta. Tycker du själv då?

Aktiv i kyrkan eller?

Jag har bara ställt frågor, inte kommit med tvärsäkra påståenden. Iallafall inte om ämnet i trådstarten.

Men vissa här anser ju att män alltid är orsaken till att kvinnor tappar sexlusten och sen lämnar sin man. Det tyckte jag var lite väl magstarkt. Jag tror det är minst lika vanligt att män tappar lusten att anstränga sig för sin kvinna för att hon är t.ex fet, gnällig och tråkig i sängen.
  • En manlig man
    Anonym (Snäckan) skrev 2021-10-17 20:19:06 följande:

Alltid skulle jag säga. Finns väl något med nyhetens behag i början av relationen, att vara nära sin partner. Men efterhand försvinner det och ger en känsla av att sexet bara är för mannens skull.

Men har du inlett ett långt förhållande då med en man som snabbt visade sig vara medioker i sängen. Kanske t.o.m skaffade barn med en?
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-17 21:34:54 följande:

De vill ju ha en massa sex, men de vill inte anstränga sig. Sen är det inte bara sexet utan livet överhuvudtaget. Slutar anstränga sig. På hans födelsedag fixar man middag och bubbel och går runt i snuskiga underkläder, på min födelsedag blir det pizza och hyra en film. Typ. För att inte tala om hushållsarbetet.

Det genomgående temat igen. Så många kvinnor som drar nitlotten och väljer fel man. Har du träffat någon som är bra och beter sig som du vill någon gång?
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-18 05:49:54 följande:

Ja, min nuvarande.

Har ni varit ihop länge eller riskerar han att också att bli likadan?
  • En manlig man
    molly50 skrev 2021-10-18 08:25:06 följande:

Tror du att man alltid märker sådant på en gång?Nu var det inte mig du citerade.

Men jag tycker inte att man ska behöva ställa upp på sex mot sin vilja.

Tycker du det?

Det borde väl märkas rätt snabbt. Iallafall innan man skaffar barn ihop.

Man ska inte behöva tvinga sig själv däremot ska man vilja ställa upp för sin partner även om man inte vill själv.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?