Vab som ger missnöje hos kollegor
Därför att kvinnor i grupp i hemlighet avskyr varandra. Jag har jobbat inom vården/hemtjänst/daglig verksamhet & har sett samma mönster år ut & år in. Tror det har att göra med att äldre kvinnor saknar spänning & lycka i livet så de väljer att göra sin arbetsplats till en dokusåpa.
Som "äldre kvinna" själv, med vuxna barn, är jag en av dem som har tröttnat på att jobba över, jobba i superspeed och ha extremtajt schema för att en kollega (som ts) är hemma stup i kvarten och vabbar.
Tidigare var denna kollega sjuk ofta själv, men fick krav på förstadagsintyg när hon var hemma osedvanligt mycket. Då blev det en jäkla massa vab istället.
Det är inte roligt att jobba arslet av sig, är det så svårt att förstå?
Att man skulle "sakna spänning &lycka i livet" är bara en unken fördom. Varför skulle man helt plötsligt ha ett tråkigt liv bara för att man har vuxna barn? Tvärtom, kan jag säga att mitt liv är bra mycket mer harmoniskt när jag inte behöver springa skytteltrafik mellan barn som gastar efter mamma titt som tätt.
Inte att missförstås, tiden med barnens barndom var fin och jag älskade den. Men, jag älskar denna frihet som vuxna barn innebär också.
Så nej, din lilla gissning är totalt upp åt väggarna.
Det handlar helt och fullt om det jag skrivit här ovanför.