kattnos skrev 2022-04-13 16:06:48 följande:
Nu har vi kommit till v 32+0 och idag var det besök hos bm igen. Alla värden ser fina ut hos mig och min bm konstaterade att bebis nu ligger med huvudet nedåt, dock inte fixerad än så den kan fortfarande göra en kullerbytta :) Jag tycker att det är så häftigt att bm kan känna "jaha, här är en rumpa, här känner jag fötter..." när man själv förvisso känner att bebis rör sig men inte alls kan förstå vilken kroppsdel det är man känner.
Igår plockade jag fram lite kläder som ska tvättas upp inför bebis ankomst, delade upp i pojk-kläder resp neutrala och tvättar kanske inte upp de utpräglade pojkkläderna förrän jag vet om de behövs :) som tur var visste vi ju inte sist heller så jag hade sparat mest neutralt :) Alltså, om 5 veckor är bebis färdigbakad och om 8 veckor har vi just passerat bf - det är ju inte alls långt bort nu!
Spännande! Själv är jag i vecka 30, och har därför något längre tid kvar, men det börjar verkligen kännas att det närmar sig nu! Jag har faktiskt ingen aning om hur hon ligger i magen. Jag kan känna att det är en fot jag känner ibland, men den är alltid på olika ställen, så jag tror hon fortfarande gör kullerbyttor där inne, haha. Var hos barnmorskan häromdagen och de bekräftade i alla fall att alla värden ligger bra och hjärtat slår precis som det ska, så det känns väldigt bra.
Det börjar bli riktigt svårt för mig att sova bekvämt nu. Gör ont lite överallt när jag ska vända på mig, och jag är kanske lite larvig, men det känns som att jag typ krossar henne när jag ligger på sidan. Vet såklart att det egentligen inte är så, men det är så svårt att förstå hur hon får plats där inne! När jag ligger på sidan känner jag så väl hur hon trycker mot sängen med armar eller ben.
Jag har fått ganska stora problem med ryggont också, på just ett ställe i övre delen av ryggen. Måste ligga ner ganska ofta för att slippa smärtan. Är det någon annan som dras med lite krämpor så här när vi närmar oss slutet av graviditeten?