Vicktoria88 skrev 2021-11-27 11:12:39 följande:
Har fått äta upp att jag skrev att jag knappt hade några gravidsymtom längre.. Sen i torsdags (när jag gick in i v 12) har jag mått jätteilla på morgonen, kräktes tillochmed för första gången imorse, har knappt mått illa alls innan. Har också haft ögonmigrän 3 ggr senaste veckan, brukar få det vid ÄL så antar att det är pga hormonerna. Men lite konstigt, står ju att symptom som migrän och illamående ska lätta efter v 12, borde inte bli värre efter v 12?
Jag tror nog att det kan vara väldigt individuellt. Vissa mår ju illa hela graviditeten. Jag hade en kollega som tyvärr fick dras med det och hon spydde dagligen även när hon närmade sig slutet av graviditeten.
Jag själv har mått illa hela tiden fram tills för några dagar sedan och jag gick idag in i vecka 11. Nu vissa dagar mår jag prima och känner av hunger igen, men en del dagar är fortfarande lite halvdana med lätt illamående. Jag hoppas verkligen att jag har tur nog att illamåendet avtar helt nu så att jag kan njuta av mat igen! Finns inget så tråkigt som att behöva tvinga i sig mat när man mår illa och inte är sugen på något alls!