BF juni 2022
Men åååh så spännande, jag håller tummarna! Tack snälla för omtanken, jag håller tummarna att det blir detsamma för er. Just nu känns väntan som en halv evighet, haha.
Tack för infon! Var där idag och fick se en pigg lite krabat. Så tacksamt!! Nu går vi och väntar på svar ihop! När ska ni få svar?
Åh jag vet så lång! Hmm ja är nog ungefär samma. Barnmorskan sa att hon skulle ringa om 7 arbetsdagar ungefär. Hon skulle ringa oavsett och dessutom även om det skulle vara en fredag kväll... Vilket känns bra men samtidigt blir man ju på helspänn hela tiden. Sen får vi svar på papper lite senare. Hur får ni svaret?
Heej hur mår ni ?
Mitt illamående har trappats ut litegrann.
Gjorde KUB förra veckan, bebisen mådde hur bra som helst
//
och jag är jätteglad, men ändå ligger rädslan ständigt där...
Ska man göra ett till UL om några veckor, eller borde man bara lugna ner sig ?
Har ni andra gjort ul/KUB ?
Jag är mäkta imponerad av vår klinik. Igår, fredag kväll, kl 19 ringde läkaren gällande vårt NIPT. Svaret hade kommit bara någon minut innan och hon kunde inte hålla sig från att ringa. Inga kromosomavvikelser på 13, 18 eller 21 och heller inga könskromosomavvikelser. Jag har trott att jag inte varit orolig men när jag fick höra informationen i telefon var det en sten som föll från bröstet. Vi fick också veta kön, så nu känns allt plötsligt lite mer verkligt.
Galet imponerad över att svaret redan kommit. Vi tog testet i måndags och fick svar redan igår. Det är härligt när man blir positivt överraskad, haha. Nuuuu ska jag försöka att bara njuta. På torsdag reser vi ner och berättar för sambons familj. Längtar halvt ihjäl mig!!
Åh jag hoppas att min klinik är lika bra när det gäller detta! Nu kommer ju jag göra KUB och inte NIPT, men jag hoppas att det inte dröjer länge innan svar. Jag längtar efter att få reda på kön så man kan börja planera lite. Jag är lite traditionell av mig och gillar pojkiga och flickiga saker (vilket man knappt vågar säga nu för tiden utan rädsla att bli påhoppad, haha) så jag väntar med att inreda rum och köpa kläder tills jag vet vilket kön det blir.
Åh gud så underbart. Vart tog ni nipt? Hoppas också på att få svar snabbt.
Jag behöver ventilera lite här igen känner jag. Jag är idag gravid i vecka 15 (14+1) och har den senaste veckan fått för mig att något är fel med bebis. Jag vet inte om det är noja pga att vi nu berättat för familjen, att magen inte känns lika svullen (svullnaden gick ner efter magsjukan natten till tisdag) och jag idag knappt haft något illamående alls. Jag har varit nojig inför båda våra VUL (ett tidigt och ett vid NIPT) och trott att vi inte skulle se ett hjärta men det har sett bra ut bägge gångerna. Senast daterades jag till vecka 12 (11+6) men nu börjar jag ju tänka att något hänt efter det. Man hör ju om den gyllene vecka 12 men nu ångrar jag att vi inte gjorde NIPT några dagar senare så att jag skulle ha gått 12 fulla veckor.
Min sambo vill gå ut med graviditeten till övriga på julafton, men nu är jag så nojig att bebis inte lever att jag inte vill att någon fler levande själ ska veta om nu så är fallet. Jag ångrar till och med att vi berättat för familjen bara pga denna rädsla.
Ja ni hör ju, man är ju inte helt som man ska (haha). Ska jag försöka få till ett VUL privat eller ska jag hålla tummarna för att allt ser bra ut vid RUL efter nyår? Eller finns det ett gyllene alternativ nummer tre? Haha hjälp mig resonera!