EIJ90 skrev 2021-10-22 12:25:19 följande:
Fler i tidig graviditet med lite eller få symptom?
Jag är i vecka 4+3 och tycker jag känner väldigt lite eller ev inbillar mig symptom.
Hade mer molvärk för nån vecka sen. Känner endast av lite då och då nu. Inget illamående.
Dock rätt uppsvälld och ser gravid ut på kvällen.
Var även mer trött för nån vecka sen (dock var jag rejält förkyld då).
Man nojar ju för MA...
Brist på symptom behöver ju inte alls betyda MA, likväl som mycket symptom inte lämnar några garantier. Kruxet är ju också att graviditeter kan vara så olika och att det knappt finns några normalvärden kring hur man "ska" må för att allt ska vara som det ska. Jag mådde rätt illa på kvällarna, var trött, hade ordentlig molvärk osv i vecka 4+3 men jag vet många som inte märkt av något alls då.
Mot bakgrund av mina tidigare missfall valde jag att även denna gång testa med CB digital en gång i veckan för att se att stegringen skedde som den skulle. Vid samtliga missfall har testerna aldrig visat mer än gravid 2-3 veckor. Om testerna inte ökat för mig inom 10 dagar har jag ställt in mig på missfall, vilket hittills alltid stämt. Jag är fullt medveten om att CBs digitala test inte är någon exakt vetenskap och att hormonnivåerna kan variera men det har iallafall varit en fingervisning för mig.