BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Fått tid för induktionsbedömning 20/6 (bf 27/6)! Känns läskigt, spännande, lpngt borta och jättesnart! :D
Detta kanske är en jättekonstig fråga, men hur mycket upplever ni att bebis rör sig? Jag är i vecka 30 (29+3) idag och bebis har rört sig mer eller mindre konstant den sista tiden. Det är heller inte några försiktiga buffar vi pratar om, utan det känns precis som att han konstant vänder kroppen så att han spjärnar emot med armar, ben, rumpa osv. Det hinner inte vara lugnt i magen ens en timme förens han är igång igen. Och såhär är det dag som natt.
Jag har tre i min närhet som alla väntar barn med BF inom bara någon vecka från mig, och ingen upplever rörelser såhär. Tvärtom beskriver alla det som att det är lugnt majoriteten av dagen, men att rörelserna kommer vid sånär som samma tider/tillfällen varje dag.
Jag känner mig lite ensam i detta, då alla bara beskriver hur härligt det är att känna bebis. Och ja, självklart känns det fantastiskt att känna bebis röra sig där inne, missförstå mig rätt. Men det nästan konstant hårda trycket mot revbenen, känslan av pepprande rörelser vid naveln osv känns faktiskt stundtals lite jobbigt.
Är det normalt att bebis rör sig såhär mycket, eller är det något man borde kolla upp? Jag har funderat mycket på detta och undrar om det kan bero på mig, att jag är stressad, har dåliga värden (typ hög puls, lågt blodtryck) osv, om något kan vara tokigt med bebis eller om det helt enkelt är helt normalt - att vi bara väntar en väldigt livlig kille.
Här har vi gått in i vecka 30 och bebis rörelsemönster har ändrat med tiden. Har tidigare i veckan varit på ett ultraljud och bebis låg då med huvudet neråt vilket förklarar att jag känner mest sparkar och puffar uppåt. Bebis har antingen lugnat ner sig på nätterna eller så har jag blivit så van med rörelserna att jag inte vaknar av dem längre. För några veckor sen var det värre :D Hoppas ni alla mår bra och får må bra den sista tiden också. Har någon börjat förbereda sig inför förlossningen ännu, profylaxkurser eller liknande?
Här har vi gått in i vecka 30 och bebis rörelsemönster har ändrat med tiden. Har tidigare i veckan varit på ett ultraljud och bebis låg då med huvudet neråt vilket förklarar att jag känner mest sparkar och puffar uppåt. Bebis har antingen lugnat ner sig på nätterna eller så har jag blivit så van med rörelserna att jag inte vaknar av dem längre. För några veckor sen var det värre :D Hoppas ni alla mår bra och får må bra den sista tiden också. Har någon börjat förbereda sig inför förlossningen ännu, profylaxkurser eller liknande?