• Svar på tråden Familjeveckan - är det någon som vill ha den?
  • Räkan77

Känns lite märkligt att den även gäller för barn upp till 16 år. Då blir det ju mest en semesterdag (fast med mindre betalt) för föräldern. För tonåringar kan ju för det mesta roa sig själva.

Lägg pengarna på skolan istället.

• Limeblad

De slängde väl in den som vallöfte sent i förra valrörelsen? Märkligt då, märkligt nu. Känns som det finns viktigare saker att lägga pengar på. Skönt att veckan iaf krympt till tre dagar. Föräldrar har ju föräldrapenning för samma ändamål. Visst, den kan man inte använda lika högt upp i barnets åldern men behovet är ju störst när barnet är litet.

• Flash Gordon
    Krokodilmajonnäs skrev 2021-09-21 04:31:24 följande:
    3.5 miljarder är kaffepengar i sammanhanget. 
    3,5 miljarder delat på ca 300000 fattigpensionärer i Sverige - det blir mer än en kaffe det. 
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon
    Limeblad skrev 2021-09-21 04:20:49 följande:
    De slängde väl in den som vallöfte sent i förra valrörelsen? Märkligt då, märkligt nu. Känns som det finns viktigare saker att lägga pengar på. Skönt att veckan iaf krympt till tre dagar. Föräldrar har ju föräldrapenning för samma ändamål. Visst, den kan man inte använda lika högt upp i barnets åldern men behovet är ju störst när barnet är litet.
    Tre dagar är per vuxen och barn till-att-börja-med

Tanken är att det skall byggas ut till fem dagar per vuxen och barn.

Är man ensam vårdnadshavare får man det dubbla
  • Egon den stora

Det är ju ändå jag som betalar det i slutändan så varför inte bara spara egna pengar till detta om man vill?

• Flash Gordon

Regeringen satsar mer på "familjeveckan" än de i denna budget satsar på polis och grundskola tillsammans.

Prioriteringar!

twitter.com/TolnaiReka/status/1439905197980012547

Familjeveckan är dyrare än satsningarna på både grundskolan och polisen tillsammans

• Limajo
    Mortiscia80 skrev 2021-09-20 22:11:25 följande:

För det första så diskuterar vi inte min privata samling av semesterdagar och hur jag tar ut dem, utan om familjeveckan öht. Som jag förstår skulle den veckan inte tas av intjänade semesterdagar och jag tycker din fråga är väldigt märklig i vilket fall.

Jag menade inte dig personligen utan generellt. Om du byter ut du mot man och fäller ned taggarna. har du något svar då? För jag förstår fortfarande inte ditt argument.
  • Heliena

Nu är min son bara 1,5 år, så än så länge känns det onödigt.. Men visst, kanske ändrar mig när han är äldre och föräldradagarna är slut eller vi inte längre har rätt att utnyttja dem.

• sextiotalist

Nja, vi har världens bästa föräldraförsäkring, så det känns som att utöka den är inte den största prion vi har. 

Svar på tråden Familjeveckan - är det någon som vill ha den?