• dujagochbebisen

Hur fort blev du gravid?

Hej!

Jag, 28 år, och min partner 31, är på första försöket för första barnet, är så pirrig och längtar ihjäl mig!

Är sugen på att veta hur lång tid det tog för er andra att bli gravida som är runt min ålder på 28 år och/eller uppåt?

Och gjorde ni några särskilda ?förberedelser?? Som typ sluta med koffein eller något för att boosta fertiliteten :)

• Svar på tråden Hur fort blev du gravid?
  • Anonym (28)

Är 28 år och försökt i ett år utan att lyckats bli gravid än med första barnet. Äter folsyra, omega 3 och woho (enbart för pms:en). Har testat att dra ner på koffeinet men dricker nu som vanligt 2-3 koppar om dagen. Annars har jag inte ändrat på något varken i kosten eller annat i min livsstil.

• dujagochbebisen

Tack så jättemycket för svar! Verkar vara en blandning av högt och lågt!

Hoppas att det går fort så denna längtan inte tar över ens hela mående. Har ni några tips på vad man kan göra i väntan på BIM eller något som man bör tänka på?

• Anonym (28)
    dujagochbebisen skrev 2021-09-19 19:48:42 följande:

Tack så jättemycket för svar! Verkar vara en blandning av högt och lågt!

Hoppas att det går fort så denna längtan inte tar över ens hela mående. Har ni några tips på vad man kan göra i väntan på BIM eller något som man bör tänka på?

Försök bara att hålla dig sysselsatt så att tankarna är på annat håll än på den kommande BIM dagen, lättare sagt än gjort :) Och försök att hålla dig borta från att googla massa tidiga symptom på en graviditet, för det är som gjort för att hjärnan ska gå på högvarv från äl till BIM!
  • Anonym (B)

Första tog sig på 1:a försöket, andra tog 2 år och sedan en IVF. Så olika kan det absolut vara!

• Anonym (Hs)

Har en son på 1,5 år. Slutade med minipiller i augusti 2018 och fick plus på stickan i augusti 2019. Tog alltså ett år. Jag var 29 år och pappan 31 år.

• Anonym (Hs)

Och nej, gjorde inga förberedelser alls förutom att börja med vitaminer och folsyra.

• Rosastjärna

Jag är 30 år. Blev gravid på fjärde försöket men det slutade tyvärr med uteblivet missfall.

Innan förberedde jag genom att äta kosttillskott för gravida, min sambo fick också kosttillskott, jag boostade även ägglossningen med en stor dos d-vitamin strax före ägglossningen (tror jag tog 30.000 IU den månaden jag blev gravid, första gången jag testade boosta och då lyckades det, så det ska bli spännande att testa boosta igen). Försökte äta bra mat med grönt och mer hemlagat, frukost innehållande fet yoghurt, nötter, frukt och bär :) Drack mindre koffein.

Kommer att göra samma förberedelser den här gången :) 

• Kvinna1989

Tog ut min P-stav Oktober 2020, blev gravid December 2020 (plussade dock Januari 2021)

Är 31 år nu, födde för 11 dagar sedan :)

Nej jag/vi gjorde ingenting.

• dujagochbebisen
    Rosastjärna skrev 2021-09-29 22:21:33 följande:

Jag är 30 år. Blev gravid på fjärde försöket men det slutade tyvärr med uteblivet missfall.

Innan förberedde jag genom att äta kosttillskott för gravida, min sambo fick också kosttillskott, jag boostade även ägglossningen med en stor dos d-vitamin strax före ägglossningen (tror jag tog 30.000 IU den månaden jag blev gravid, första gången jag testade boosta och då lyckades det, så det ska bli spännande att testa boosta igen). Försökte äta bra mat med grönt och mer hemlagat, frukost innehållande fet yoghurt, nötter, frukt och bär :) Drack mindre koffein.

Kommer att göra samma förberedelser den här gången :) 

Tänker precis samma gällande kosten, slutat med koffein & äter fet yoghurt med nötter, å bra kost! Men vad spännande med boost av d-vitamin! Hur gjorde du det rent praktiskt? Är det i tablettform? Hur många dagar tar du det och när i cykeln? Aldrig hört om! Berätta mer! :D
  • Rosastjärna
    dujagochbebisen skrev 2021-09-30 18:03:54 följande:

Tänker precis samma gällande kosten, slutat med koffein & äter fet yoghurt med nötter, å bra kost! Men vad spännande med boost av d-vitamin! Hur gjorde du det rent praktiskt? Är det i tablettform? Hur många dagar tar du det och när i cykeln? Aldrig hört om! Berätta mer! :D

Jag tog tabletter. Har en med 5000 IU per tablett. Tog 30 eller 35 000 någon dag före ägglossningen. Kolla gärna Jenny Koos webinar om d-vitamin, jag tog en prenumeration en månad för att få mer info. Hon har mycket nyttig info om fertilitet :)

www.vulverine.se/blogg/dvitamin/
Svar på tråden Hur fort blev du gravid?