dujagochbebisen skrev 2021-10-03 14:02:05 följande:
Åh förstår precis din känsla av att gått i ?onödan?. Hoppas verkligen det tar sig för er nu efteråt, har också hört att det ska förbättra ens chanser! Är du nervös att få MF igen?
Jaa, jo precis! Vi båda äter hälsosamt, sen dricker han inte alkohol och knappt koffein (en-två koppar på helgen), men snusar dock. Hade väl önskat att han skulle röra på sig ännu mer för hälsans skull att få mer motion bara :p
Jag fick mens nu 29/9, så blir andra försöket med BIM 29/10. Tänker att jag ska ?slappna av? lite mer och inte försöka tänka på varje minsta sak som jag kan kontrollera, typ mat osv. Blir nog lite väl manisk tyvärr hehe..
Jag är nog inte nervös för mf som så, jag tänker att jag har statistiken på min sida nu när jag har haft ett mf. Däremot kommer jag inte kunna slappna av en sekund innan vi kan se hjärtat. Vi kommer göra ett privat ultraljud i v. 8 nästa gång så det inte blir samma onödiga tidsåtgång om något går snett igen :)
Min sambo skulle må bra av att röra på sig mer också, han gymmade lite före sommaren men det har runnit ut i sanden nu. Funderar på att föreslå gemensam träning, det ökar nog chansen att jag tränar också :)
Så tråkigt att det inte tog sig. Låter som en bra plan att försöka slappna av, men jag vet själv att det är lättare sagt än gjort. Jag blir också lite manisk, man vill ju så himla gärna. Men för varje månad det inte går så ökar chansen inför nästa månad tänker jag, de flesta lyckas ju ändå på egen hand. Vi har nog BIM ungefär samtidigt då förutsatt att den här cykeln blir som en vanlig cykel. Då kan vi verkligen följas åt :)