• Anonym (Frågvis)

Erfarenhet av avbrutet samlag?

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

• Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?
  • Anonym (Ee)

Ja, det fungerade. Tills det inte gjorde det längre. Min första blev till på det sättet.

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Ee) skrev 2021-09-16 10:26:17 följande:

Ja, det fungerade. Tills det inte gjorde det längre. Min första blev till på det sättet.

Mmm. Precis som jag misstänker. Att det inte är jättesäkert.
  • sextiotalist
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-16 10:23:09 följande:

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

Han är 24 år idag, med andra ord, ej säkert
  • Anonym (S)

Risken är ungefär 20 % att bli gravid med den metoden. Vet inte om de siffrorna tar hänsyn till ägglossningstid eller inte men det säger sig självt att tiden före (ungefär en vecka) och precis de dagarna är riskabla, och då ska man dessutom veta exakt när man har äl ens.

Om man tempar kan man iaf se att man haft äl och vet att kusten är klar sen fram till mens.

• Anonym (Kondom i slutet)

När vi var i fertil ålder brukade vi börja samlaget utan kondom. När han närmade sig utlösning drog han sig ur och satte på kondomen och avslutade med den på. Funkade alltid, kanske tur men det gick bra

• Anonym (,)

Vi hade avbrutet i 12 år utan missöden. Blev gravid innan och efter väldigt lätt, man aldrig under avbrutet-metoden. Men han var bra på att känna när det var dags att dra sig ur.

• Anonym (M)

Har funkar hela livet. Sonen blev till på ett par aktiva försök.

• Anonym (Y)

Har funkat i flera år.

Har svårt att bli gravid

Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?