• Anonym (Frågvis)

Erfarenhet av avbrutet samlag?

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

• Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?
  • Anonym (Jösses)
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-18 08:55:15 följande:

Jag har sagt detta till honom, jag tänker inte skaffa preventivmedel då jag i många år mått dåligt pga dem. Skulle jag bli gravid behåller jag.

Då är det kondom som gäller för honom, annars kan han vara utan sex skulle jag sagt. Blir så trött på män och deras gnäll att kondom är oskönt osv. Kan säga att det blir 1000 gånger oskönare att bli pappa om han inte vill det. Hoppas han förstår att det är du som bestämmer om ni ska behålla barnet eller inte om det skulle hända.
  • Anonym (annat perspektiv)
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-18 08:52:45 följande:

Fast hur dålig är han på att sikta och varför har du din mobil i närheten när ni har sex?

Var oftast jag som siktade. Hamnar inte där det borde. Även om jag riktade den tex mot magen kunde det hamna i ansiktet eller håret (afrikanskt hår så går inte bara att duscha ur heller). Ännu svårare om han var bakom och jag pressade rumpan mot...borde hamna på rumpan kanske ryggen men kunde åka överallt.
  • Anonym (Lila)

Varför vill du skaffa barn med honom, det verkar inte som att ni har någon relation och han verkar inte heller intresserad av att bli pappa?

• Anonym (!)

Har fungerat bra i 12 år.

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Lila) skrev 2021-09-18 14:36:02 följande:

Varför vill du skaffa barn med honom, det verkar inte som att ni har någon relation och han verkar inte heller intresserad av att bli pappa?

Jag vill inte skaffa barn med honom men skulle jag bli gravid skulle jag välja att behålla. Han vet att jag inte använder något preventivmedel, upp till honom att skydda sig. Vi har en relation, den är komplicerad men där finns absolut något mellan oss.
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-18 21:53:07 följande:

Jag vill inte skaffa barn med honom men skulle jag bli gravid skulle jag välja att behålla. Han vet att jag inte använder något preventivmedel, upp till honom att skydda sig. Vi har en relation, den är komplicerad men där finns absolut något mellan oss.

Är det upp till honom att skydda sig?

Vill du verkligen att han ska bli pappa till ditt barn? Är du helt likgiltig inför det?

Du har ju möjligheten att välja vem som ska bli pappa till ditt barn, varför inte välja någon som verkligen vill bilda familj med dig?

Eller tänker du att du inte kan få någon bättre?
  • Anonym (Xylofon)

Fast nä.. Även du är skyldig att skydda dig om du inte vill göra abort /få barn.

Du kan ju faktiskt kräva att han skyddar sig.

Så oerhört oansvarigt att ligga oskyddat och sen skylla på honom när du väl är gravid.

Vill du inte bli gravid så kräv kondom eller ge fan i sex.

Du har också ett ansvar gentemot dig själv
  • Fjäril kär

Då ska du väl inte förstöra den relationen genom att bli gravid? Verkar ju dumt.

Låter nästan som att du vill bli gravid med flit för att kunna skylla på honom att han inte använde kondom.

Är det så svårt att ställa krav på honom?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Isa) skrev 2021-09-18 06:40:09 följande:
    Mina avbrutna samlag heter Johan och är numera 32 år
    Ha, ha
Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?