• Anonym (Frågvis)

Erfarenhet av avbrutet samlag?

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

• Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?
  • Anonym (Am)

Jag och sambon körde avbrytet samlag flera år. Men en gång kom min kille i mig, jag red honom på en stol och han inte få ut den. Och då blev vår dotter till. Sen hade jag spiral och efter det avbrutet samlag igen och ingen graviditet nu.

• Kexsmula

Avbrutet samlag har alltid funkat för mig, jag tål inte preventivmedel (mår väldigt dåligt av alla hormonella preventivmedel) och har haft avbrutet samlag i hela mitt fertila liv när jag inte velat ha barn och det har fungerat väldigt bra - trots att jag är väldigt fertil.

• Anonym (Isa)

Mina avbrutna samlag heter Johan och är numera 32 år

• Tom Araya
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-16 10:23:09 följande:

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

Det har funkat bra för mig, men då har hon också hållit koll på hennes ägglossning och så anpassar vi oss efter det och på så vis minskar risken,
  • Anonym (Jösses)

Herregud vad jag blir trött. Nej det är inte en säker metod om man verkligen inte vill ha barn! Använd kondom eller annat preventivmedel.

Folk verkar ha noll koll på vad försats är för nått.

• Anonym (,)

Klart man KAN bli gravid. Men som sagt, 12 år utan att bli gravid. Blev gravid på första försöket en gång innan och en gång efter dessa 12 år. Och då körde vi inte avbrutet.

Sen är det nog väldigt individuellt vilka par det funkar för, och då ska man inte ta den risken.

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (annat perspektiv) skrev 2021-09-16 13:32:54 följande:

Använde det ett tag inte som preventivmetod (pstav) utan för att han inte litade på pstav men det flög överallt. Efter att det landat både här och där på fel ställen för många ggr, tex. på min mobil så nej. Han får komma i eller inte alls. Det är menar att fångas upp inte flyga fritt.

Fast hur dålig är han på att sikta och varför har du din mobil i närheten när ni har sex?
  • Anonym (Xylofon)

Att det funkar för ett par i 15 år säger faktiskt inte ett jäkla dugg eftersom folk glömmer alla små viktiga parametrar som styr själva lotteriet..

Det räcker som bekant med en enda spermie för att bli gravid och den behöver inte komma vid utlösning..

• Anonym (Frågvis)
    Anonym (Jösses) skrev 2021-09-18 07:40:19 följande:

Herregud vad jag blir trött. Nej det är inte en säker metod om man verkligen inte vill ha barn! Använd kondom eller annat preventivmedel.

Folk verkar ha noll koll på vad försats är för nått.

Jag har sagt detta till honom, jag tänker inte skaffa preventivmedel då jag i många år mått dåligt pga dem. Skulle jag bli gravid behåller jag.
  • Anonym (Xylofon)
    Anonym (Frågvis) skrev 2021-09-18 08:55:15 följande:

Jag har sagt detta till honom, jag tänker inte skaffa preventivmedel då jag i många år mått dåligt pga dem. Skulle jag bli gravid behåller jag.

Att så många killar tycker avbrutet funkar fint är ju oftast samma killar som tycker att det är ju bara att göra abort och förmodligen kommer ynka om att de blivit lurade till att bli pappa.

Innan olyckan är ett faktum så borde du fråga honom hur gärna han vill bli pappa och hur han resonerar kring en graviditet. Då vet ni spelreglerna.
Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?