Inlägg från: Anonym (Frågvis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågvis)

Erfarenhet av avbrutet samlag?

Jag har en fråga till er som använder er av avbrutet samlag som preventivmedel. Hur har det fungerat för er? Jag har i nuläget inget preventivmedel, tog ut min kopparspiral för två månader sedan. Jag träffar en kille regelbundet och vi har en hel del sex. Han använder inte kondom utan drar ut den innan han kommer. Jag har sagt att detta inte är en säker metod. Visst, jag är lite äldre, strax över 40 men jag är fortfarande fertil.

Så min fråga är, hur har avbrutet samlag fungerat för er?

• Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Ee) skrev 2021-09-16 10:26:17 följande:

Ja, det fungerade. Tills det inte gjorde det längre. Min första blev till på det sättet.

Mmm. Precis som jag misstänker. Att det inte är jättesäkert.
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (annat perspektiv) skrev 2021-09-16 13:32:54 följande:

Använde det ett tag inte som preventivmetod (pstav) utan för att han inte litade på pstav men det flög överallt. Efter att det landat både här och där på fel ställen för många ggr, tex. på min mobil så nej. Han får komma i eller inte alls. Det är menar att fångas upp inte flyga fritt.

Fast hur dålig är han på att sikta och varför har du din mobil i närheten när ni har sex?
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Jösses) skrev 2021-09-18 07:40:19 följande:

Herregud vad jag blir trött. Nej det är inte en säker metod om man verkligen inte vill ha barn! Använd kondom eller annat preventivmedel.

Folk verkar ha noll koll på vad försats är för nått.

Jag har sagt detta till honom, jag tänker inte skaffa preventivmedel då jag i många år mått dåligt pga dem. Skulle jag bli gravid behåller jag.
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Lila) skrev 2021-09-18 14:36:02 följande:

Varför vill du skaffa barn med honom, det verkar inte som att ni har någon relation och han verkar inte heller intresserad av att bli pappa?

Jag vill inte skaffa barn med honom men skulle jag bli gravid skulle jag välja att behålla. Han vet att jag inte använder något preventivmedel, upp till honom att skydda sig. Vi har en relation, den är komplicerad men där finns absolut något mellan oss.
  • Anonym (Frågvis)

Jag ser att jag fått många svar så jag skriver ett gemensamt svar till alla här.

Jag har pratat med honom och han är väl införstådd med att jag kan bli gravid, även om chansen är liten. Han säger att han kommer ta sitt ansvar om jag skulle bli gravid. 

Någon skrev till mig att jag verkar likgiltig inför att bli gravid och att jag borde välja rätt pappa till mina barn. Jag är verkligen inte likgiltig, denna man är den bästa jag träffat och jag är säker på att han skulle bli en fantastisk pappa. 

Som några skriver, min ålder påverkar ju så klart min fertilitet. Jag är inte purung längre.

Svar på tråden Erfarenhet av avbrutet samlag?