Anonym (L) skrev 2021-10-03 20:34:59 följande:
Jag har valt att försöka göra allt för att hjälpa honom istället. Vi har trots allt en familj och ett långt liv ihop. Han vet att han har en chans kvar och har valt att ta den genom att söka hjälp för sitt beroende och sitt dåliga mående. Hade jag mått så dåligt som han gör nu så hade jag gått under helt om han lämnat mig utan stöd. Så det är upp till bevis nu. Ta tag i problemen så vi alla kan må bra igen, eller så blir han själv.
Oj, nu blev det långt, brinner lite för sånt här eftersom jag verkligen berörs. Glad varenda gång nån tar sig ut ur helvetet,,
Exakt!! Äkta kärlek, ????????????
?????? är väl en självklarhet, finns det problem så hjälper man sin livskamrat, Familjen håller man väl ihop.. rör det sig om missbruksproblem som dessutom är en sjukdom - utan hjälp är det en för tidig död som väntar - man fixar det inte själv, INGEN missbrukar för skojs skull, det ör ett rent helvete! Krävs egen vilja, men som sagt stödet runt är allt - så var det iaf för mig., och hade min fru då lämnar mig hade med all säkerhet varit borta nu,, var ett vrak!!
Är henne så evigt tacksam., (satan kommer tårar allt när man tänker på saken, t.o.m. bad om att hon skulle lämna mig, ville inte vara henne till last,
Hon stannade,för att hon älskar mig
Att bli lämnad själv utan sin familj är sista trappsteget - då går det fort!!
Din man ska vara glad att han hittat en sån fin livskamrat Ett tips bara.. hjälp honom att söka hjälpen, sätt press på honom att verkligen ta steget han kommer skjuta undan det annars, hans egen hjärna som slåss han villl.. men den sjuka delen tar över,, börjar intala sig själv att kanske jag fixar det själv osv., för att lura dig själv till en öppning att missbruka.,
Jag vet,, tänkte söka hjälp flera ggr,, till slut.. när jag insåg att nu förlorar jag precis allt så VÅGADE jag ta steget att söka hjälp, är det klart svåraste och modigaste beslut jag har tagit,,
Ett tungt halvår,, sen sakta sakta bättre!! Ta vara på alla stunder som känns btw i början,,
Det här löser ni! Håller alla tummar, lycka till!!
Du kommer få tillbaka när han blir frisk, allt man vill är att gottgöra den som ställt upp och räddat sitt liv genom genuin kärlek!
Kanske inte så konstigt man fått problem med psyket eller missbruk om man levt men en sån jävla egoistisk person som direkt ser bara till sitt eget och drar..