Nyligen haft MA/MA - försöka igen
Spännande o se hur det går för er när ni ska börja testa om några dagar :)
Spännande o se hur det går för er när ni ska börja testa om några dagar :)
Hoppas att vi alla plussar snart! Jag har inte heller haft någon mens sedan missfallet, men jag vet när jag hade ägglossning och räknar med att mensen (eller upptäckt graviditet) kommer två veckor efter ÄL för min del?
Förra gången, när jag var gravid, väntade jag flera dagar efter BIM för att jag tyckte det var kul att inte riktigt veta och gå runt och vara nyfiken :) Denna gång vill jag veta så snabbt som möjligt (man blir ju nojig när man haft missfall så jag tänker att jag vill veta om att var gravid ifall jag får ett tidigt missfall) så jag testade faktiskt imorse, men det var negativt. Får vänta några dagar och se om mensen kommer!
Hej på er,
Gjorde vul igår och fick konstaterad MA. Skulle varit i v. 10+2 men det hade stannat i v. 5+3. Alla symtom hade gradvis försvunnit och bad om ul men fick inget förrän jag fick en blödning i förra veckan. Så tur i oturen att det kom, känner mig lurad av kroppen ändå som gått här i fem veckor och försökt känna mig gravid trots noll symtom.
Det var min andra (kända) graviditet, jag har ett äldre barn sedan tidigare. Har längtat sååååå länge, så jag har varit så orolig sedan symtomen började avta :(
Vi kommer att försöka direkt igen utan att invänta någon mens först. Det var ett så tidigt missfall och kroppen verkar ju ha tappat hcg eftersom symtomen försvunnit så jag tänker att kroppen inte behöver så mycket tid. Ska hämta tabletter imorgon för att blöda ut.
Har laddat upp med nya kosttillskott och ska passa på att färga håret, dricka koffein och äta mögelost innan det är dags att försöka igen när jag slutar blöda.
Har inte läst hela tråden ännu men här är jag iaf, följs gärna åt! :)
Spännande att det snart är dags för test :) Håller tummarna att det ska gå vägen!
Jag har hämtat cytotec som jag ska ta imorgon. Har tur att jag inte har några jobbmöten eller liknande under resten av veckan och nästa vecka, så det kommer bli serier och chill för hela slanten.
Jag funderade på det här med att kroppen inte vill släppa ifrån sig graviditeten. Jag har tidigare haft svårt att få ut en spiral och min första förlossning tog nästan tre dygn från start till mål. Det kanske är positivt att livmodern håller hårt i allt som är där inne ändå :') Eller så är jag helt ute och cyklar men kroppen har ju åtminstone visat att den kan behålla en graviditet. Har du eller någon annan här i tråden någon liknande erfarenhet?
Hoppar gärna in här. Fick ett tidigt missfall 20/9, vecka 5. Har blödit sedan dess men inte några större mängder. Fick idag väldigt ont med hugg i höger sida vid äggstock, fick åka in till kvinnokliniken men dom kunde inte se något. Allt såg fint ut och blödningen hade stoppat så är bara gammalt blod igen. Så är nu redo för att ägglossningen ska komma igång. Läste att hcg ska vara under 50, mitt ligger på 170. Så borde vara under 50 till helgen. Detta blir första barnet för oss bägge. Ser framemot denna ägglossning då jag har läst att många blir fort gravid efter missfall. Blev lite långt inlägg dom som vill läsa :)
Det blir ligga. Men just nu är min slemhinna fortfarande skör. Vi låg igår, då kommer det lite färskt blod. Så sa att vi tar uppehåll resten av veckan så det får bli bra. Sen blir det ligga massa och ta tester. Hade tänkt börja nu. Har tagit sen i söndags, då är äl test positiv men de är pga hcg. Min teori är att den en dag är negativ. Så nästa positiva borde vara den riktiga ägglossningen. Får se om de funkar eller inte.
Man ska väl aldrig säga aldrig att det inte är en nidis. Har ingen aning hur kroppen är efter ett mf/ma första äl. Så dumt det inte finns ett facit men antar kroppen gör som den vill. Men jag håller tummarna de va en nidis.
Jag tog ett ältest och strecket va starkt men inte lika starkt som kontroll strecket, typ nyans svagare. Så hoppas det har börjat sjunka nu. Ska ta ett graviditetstest på söndag och hoppas på negativt så all hcg är ute ur kroppen. Ska ta hcg blodprov imorgon så hoppas de har sjunkit kraftigt. Vill bara bli gravid nu. Såg en tröja till sambon som jag vet han skulle älska, men måste först bli gravid. Skulle vara fin julklapp.
Jag har testat lite mer. Tänkte man kunde se hcg sjunka. Hoppas negativt till helgen. Hade missfall 20/9. Men är lite lättad att jag såg ältestet idag hade sjunkit lite i styrka.
Fick ni ta test för hcg-värde på återkontrollen?
Jag tog cytotec igår och det var ju inte en jättetrevlig upplevelse. Men det verkar som att kroppen tog i som sjutton för blödningen och värken minskade redan framåt kvällen.
Hoppas så att det går vägen för er direkt, jag tycker väntan och att missfallet ?stal? tid är det jobbigaste.