Rosastjärna skrev 2021-12-08 21:10:59 följande:
Jag beklagar att det inte gick vägen för er :( Tråkigt om ni prickade äl noga, vi missade nog när den var sen och jag testade varannan dag bara.
Är också så besviken. Och så trött. Inne på tredje cykeln efter missfallet. Första äl missade vi för då blödde jag fortfarande, andra missade vi för att den var sen och svår att ?hitta?. Blir så trött när man inte ens lyckas pricka äl, min sambo får prestationsångest ibland om jag är för på och pratar om äl så jag får bära hela planeringsbiten själv också.
Och på sociala medier kommer besked efter besked om graviditeter. Ofta från de som redan har flera barn. Det känns så orättvist :(
Mensen kom igång helt till slut. Har inte lyckats få klarhet i om det bruna dagarna före räknas som början på ny cykel. Det är ju ändå början på mensen tänker jag. Den här månaden hade jag verkligen noll symtom före mensen, innan missfallet och före första mensen efter missfallet hade jag ömma bröst sju dagar före mens. Så vet inte vad sjutton som hände den här cykeln.
Nu inväntar jag äl här, ska börja testa lördag eller söndag tror jag, det är cd11-12. Har ju tempen nu också som kan bekräfta efteråt. Tänker fasiken ligga hela helgen för att inte råka missa igen!
Ush känner verkligen igen mig I att man bara känner sig så trött på det hela :( trött på att hålla på med äl-tester (samtidigt som jag inte heller vill låta bli och kanske råka missa), trött på att ligga för att man måste och inte för att man vill, trött på att deppa för att saker och ting inte blev som planerat. Frustrerande att gå igenom detta :( min man får också lite prestationsångest när han vet att äl närmar sig, men han vill ändå ha koll när det är dags och så. Vi har dock hittat sätt som fungerar ganska bra för oss utan att man ska behöva ligga så länge så man får skavsår haha ;) men det är ju inte så romantiskt att ligga längre så att säga.
Ser också massa besked på sociala medier. Flera som har barn sedan innan och/eller som är flera år yngre än en själv. Håller med om att det känns orättvist. Undrar om det är fler än förut eller om det bara är för att man reagerar på ett annat sätt nu..
Har du haft din äl än? :) bra att ligga på så man inte missar haha! Jag är på cd10 idag, började äl-testa igår och har haft svagt streck båda dagarna. Hoppas på tidig äl!