Jag trivs på mitt jobb men jag hade nog gått ner till att bara jobba 50-60%, om det hade varit möjligt. Alternativt hittat ett nytt jobb där detta varit möjligt. Nu när jag skriver det hade jag nog faktiskt letat ett nytt jobb med mindre ansvar än jag har nu för det är ansvarsbiten som stressar mig mest i min nuvarande arbetssituation. Hade nog velat ha ett jobb där man är aktiv och gör mycket, men där man slipper ha ansvar för personal, planera framåt, ha koll på budget osv. Ett jobb där man bara gör, gärna lite fysiskt, och socialt. Jag gissar att om man hade överflöd av pengar från annat håll hade man "haft råd" att vara mer kräsen med arbetsplatser överlag, t.ex. att kosta på sig att söka sig därifrån om det är dålig arbetsmiljö både fysiskt och social utan att behöva oroa sig över inkomsten.
Tiden jag fått över om jag gick ner i arbetstid hade jag lagt på mina fritidsintressen, som jag inte riktigt alltid har ork för idag. Hade kanske startat enskild firma och haft den som sidoverksamhet.
Sen hade jag betalat av mitt studielån så fort som möjligt för det är det enda lånet jag har.
Men utöver det vet jag inte... hade fortsatt bo kvar i min billiga hyreslägenhet, gillar området, har nära till stan, en stor mataffär typ 200 meter från porten.
Hade nog också fortsatt hålla de fasta utgifterna låga för att kunna lägga pengar på min fritid. Är inte intresserad av konsumtion, särskilt inte kläder eller ny teknik. Har inte haft TV på 10 år. Att resa är jag inte heller så förtjust i.
Hade försökt spara mycket pengar också. Ekonomisk trygghet och buffert är viktigare för mig, psykiskt, än att ha en massa prylar.