• Agdaa

Om du hade överflöd av pengar...

.. vad skulle du göra då?

Köpa massa grejer som du egentligen inte behöver el skulle du hjälpa andra behövande när du äntligen har resurser att göra vad du tänkt under hela ditt liv för att förändra världen till det bättre för alla som har det mindra bra än dig själv?

Vad skulle du i så fall börja med att göra?

• Svar på tråden Om du hade överflöd av pengar...
  • Agdaa
    Daisy28 skrev 2021-09-05 09:59:24 följande:

Hade nog först använt pengarna till att sluta jobba och lagt tid på att hjälpa andra.

Fint <3
    På vilket sätt skulle du hjälpa andra?
  • Agdaa
    LadyJane skrev 2021-09-05 10:54:06 följande:

Definiera överflöd.

En mycket stor andel människor har mer pengar än vad de behöver, de placeras i olika sparformer. Är det överflöd?
    För i så fall är det allra vanligaste att man sparar överflödet i sin guldkammare och delar inte med sig det minsta.

Om jag hade en säck outsinlig med pengar skulle jag köpa en liten gård och bli självförsörjande. Men eftersom jag inte vill slita livet ur mig skulle jag leja in folk. Det betyder att gården skulle gå med stora förluster och det är därför jag skulle behöva den där säcken.

Jag menar väsentligt mycket mer än man behöver till sig själv och sin familj så att man skulle ha gott om resurser att hjälpa andra. Vilka skulle ni i så fall vilja hjälpa som har det sämre än er i samhället el skulle ni ändå samla pengar på hög och bara tänka på er själva?
  • Agdaa
    Tuppjuck44 skrev 2021-09-05 19:42:59 följande:

Jag skulle säga upp mig från jobbet, bygga ett fint litet hus vid någon sjö och skaffa hund. Sen skulle jag leva där i resten av mina dagar, pyssla i trädgården, måla och umgås med nära och kära. Skulle behålla så mycket att jag klarar mig och kan leva gott, resten skulle jag skänka.

Skänka till vad? :)
  • Agdaa

Tänke typ 100 miljoner till dig o 100 miljoner för att göra nåt bra för mänskligheten :) Vad skulle ni göra för den då?

Svar på tråden Om du hade överflöd av pengar...