• robotik44

kär i kille jag aldrig pratat med

Jag är en tjej som måste skriva av mig och få ett slut på detta för och för jag blir galen snart och vet inte hur jag ska ta mig till

För mer är 10 år sedan började jag på en ny skola och fick reda på att en kille är kär i mig, var väldigt liten så förstod inte riktig och brydde inte mig då, killen som är kär i mig är jämnårig.

Åren gick o jag glömde bort honom men för 2 år sen så fick jag en Flashback av allt och minns exakt hur allt gick till när jag fick reda på att han blev kär i mig, var med om mycket jobbiga saker och letat efter kärleken men ej funnit den, så jag blev väldigt glad när jag fick reda på att han är kär i mig samt kände en stor lättnad för har aldrig känt mig älskad av någon då jag har en otrygg anknytning

och min ?Inner child? skriker efter kärlek. Har nu gråtit av glädje och av sorg då jag ej vet vad jag ska ta mig till, vill inte att år efter år ska gå och jag fortsätter gråta mig till sömn när jag tänker på honom

Jag har ej kunnat sluta tänka på honom,

Och jag är säker på att han också tänker på mig. Det känns som att han antingen manifestarar mig och även som att gud vill visa mig att ?denna kille är genuint kär i mig?

Har sett honom ett par gånger och mött hans blick och han har stannat till och fortsatt kolla på mig, en gång var jag på väg till busshållplatsen och han cyklade på samma väg men långt bort, när han närmade sig så svängde han direkt åt höger och jag såg att han blev väldigt nervös därför svängde han.

Vi bor i samma stad o område och under alla dessa år har han alltid kollat på mig.

Han vet att jag vet att han är kär i mig men han vet ännu inte att jag blivit kär i honom.

Jag har även undrar varför han ej berättat för mig vad han känner och velat påbörja något och anledningen till det är att han har en otrygg undvikande anknytning.

Jag vet inte om han är min soulmate och om det kommer funka mellan oss då båda har en otrygg anknytning och trauma i våra liv.

Om vi nu blir ihop så måste vi bearbeta våra trauman och mycket mer ibland har jag velat

Jag önskar att jag kunde berätta för honom vad jag känner men jag vill ej vara den som tar första steget.

Är säker på att han kommer bli glad.

Men han har dåliga vänner, och vänner säger mycket om vem man är.

Jag älskar honom och är väldigt orolig om honom och önskar honom allt väl oavsett vad som än händer.

• Svar på tråden kär i kille jag aldrig pratat med
  • robotik44
    Anonym (X) skrev 2021-09-05 22:57:15 följande:

På vilket sätt är det ett trauma att killar du enbart pratat med inte vill ha en relation med dig?

De har sårat mig, o försökt utnyttja mig har då lämnat dem
  • Anonym (X)
    robotik44 skrev 2021-09-05 23:13:53 följande:
    De har sårat mig, o försökt utnyttja mig har då lämnat dem
    Så i har varit ihop? Eller var det bara sex?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2021-09-05 23:15:17 följande:
    Så i* har varit ihop? Eller var det bara sex?
    *ni
  • robotik44
    Anonym (X) skrev 2021-09-05 23:15:17 följande:

Så i har varit ihop? Eller var det bara sex?

Mest chattat, ibland träffats
  • Anonym (X)
    robotik44 skrev 2021-09-06 08:44:12 följande:
    Mest chattat, ibland träffats
    Då är traumatiserad ett för starkt uttryck.
  • robotik44
    Anonym (X) skrev 2021-09-06 08:50:04 följande:

Då är traumatiserad ett för starkt uttryck.

Kan du förklara mer vad du menar
  • Anonym (X)
    robotik44 skrev 2021-09-06 09:48:45 följande:
    Kan du förklara mer vad du menar
    Att killar du chattar med inte vill ha ett förhållande ger inte ett trauma.
  • robotik44
    Anonym (X) skrev 2021-09-06 10:16:12 följande:

Att killar du chattar med inte vill ha ett förhållande ger inte ett trauma.

Det har gjort taskiga saker mot mig som har gjort att jag fått trauma, vill ej nämna det här

Vill hålla mig till samtalsämnet.
  • Anonym (X)
    robotik44 skrev 2021-09-06 11:52:29 följande:
    Det har gjort taskiga saker mot mig som har gjort att jag fått trauma, vill ej nämna det här

Vill hålla mig till samtalsämnet.
    Det hör till ämnet att du verkar övertolka allt.
  • Anonym (A)

TS, du behöver hjälp. Du lider av vanföreställningar. Att den här killen är kär i dig är rena fantasier som du har börjat tro på. Din hjärna kan alltså inte skilja mellan fantasi och verklighet. Jag säger inte detta för att vara taskig, utan för att du behöver hjälp så att du kan må bättre. För att leva i en fantasi kommer bara att få dig att fortsätta må dåligt.

Det finns absolut ingenting i det du beskriver som tyder på att killen är kär i dig. Att han har tittat på dig flera gånger (eller att du har upplevt det så) behöver inte betyda något alls. Ni har inte pratat med varandra på tio år, ni känner inte varandra, så sannolikheten att han är kär i dig är så gott som obefintlig. Det är en fantasi av honom du är kär i, inte den han verkligen är. Du känner honom inte.

Du kan inte rå för att du har drabbats av vanföreställningar, men du behöver professionell hjälp med att bli av med dem, så att du kan träffa en verklig person som du älskar och som älskar dig tillbaka. Du skriver att du längtar efter kärlek. Du kan finna kärleken, men då måste du släppa dina fantasier. Vänd dig till din vårdcentral eller till en psykolog.

• robotik44
    Anonym (A) skrev 2021-09-06 12:22:50 följande:

TS, du behöver hjälp. Du lider av vanföreställningar. Att den här killen är kär i dig är rena fantasier som du har börjat tro på. Din hjärna kan alltså inte skilja mellan fantasi och verklighet. Jag säger inte detta för att vara taskig, utan för att du behöver hjälp så att du kan må bättre. För att leva i en fantasi kommer bara att få dig att fortsätta må dåligt.

Det finns absolut ingenting i det du beskriver som tyder på att killen är kär i dig. Att han har tittat på dig flera gånger (eller att du har upplevt det så) behöver inte betyda något alls. Ni har inte pratat med varandra på tio år, ni känner inte varandra, så sannolikheten att han är kär i dig är så gott som obefintlig. Det är en fantasi av honom du är kär i, inte den han verkligen är. Du känner honom inte.

Du kan inte rå för att du har drabbats av vanföreställningar, men du behöver professionell hjälp med att bli av med dem, så att du kan träffa en verklig person som du älskar och som älskar dig tillbaka. Du skriver att du längtar efter kärlek. Du kan finna kärleken, men då måste du släppa dina fantasier. Vänd dig till din vårdcentral eller till en psykolog.

Tack så mycket för ditt svar!

Ja jag ska söka hjälp, det du säger stämmer en hel del om

Mig.
  • Anonym (A)
    robotik44 skrev 2021-09-06 13:48:32 följande:

Tack så mycket för ditt svar!

Ja jag ska söka hjälp, det du säger stämmer en hel del om

Mig.

Det låter jättebra. Lycka till, TS!
  • robotik44
    MammAmma skrev 2021-09-06 14:16:42 följande:

Det låter snarare som att du lider av, vad som på engelska kallas: limerence. Finns dåligt med källor på svenska, men desto mer på engelska, om du är någorlunda flytande i det.

Tyvärr hittade jag bara en på svenska, och det till en blogg dessutom, men vad jag kan se beskriver den fenomenet väldigt bra. www.mazily.se/blog/limerence-vad-det-ar-och-hur-du-vet-om-du-har-det/

Oh ja det kan faktisk stämma! Har läst hela och känner igen mig.
  • MammAmma
    robotik44 skrev 2021-09-07 01:12:44 följande:

Oh ja det kan faktisk stämma! Har läst hela och känner igen mig.

Ja, jag förstod nästan det. Grejen med limerence är att inte ens psykvården är vidare bekant med begreppet, men det spelar ju ingen roll vad man kallar det. Poängen är att det är patologiskt, du verkar ha förstått det nu och det finns professionell hjälp att få.
Svar på tråden kär i kille jag aldrig pratat med