Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

kär i kille jag aldrig pratat med

TS, du behöver hjälp. Du lider av vanföreställningar. Att den här killen är kär i dig är rena fantasier som du har börjat tro på. Din hjärna kan alltså inte skilja mellan fantasi och verklighet. Jag säger inte detta för att vara taskig, utan för att du behöver hjälp så att du kan må bättre. För att leva i en fantasi kommer bara att få dig att fortsätta må dåligt.

Det finns absolut ingenting i det du beskriver som tyder på att killen är kär i dig. Att han har tittat på dig flera gånger (eller att du har upplevt det så) behöver inte betyda något alls. Ni har inte pratat med varandra på tio år, ni känner inte varandra, så sannolikheten att han är kär i dig är så gott som obefintlig. Det är en fantasi av honom du är kär i, inte den han verkligen är. Du känner honom inte.

Du kan inte rå för att du har drabbats av vanföreställningar, men du behöver professionell hjälp med att bli av med dem, så att du kan träffa en verklig person som du älskar och som älskar dig tillbaka. Du skriver att du längtar efter kärlek. Du kan finna kärleken, men då måste du släppa dina fantasier. Vänd dig till din vårdcentral eller till en psykolog.

• Anonym (A)
    robotik44 skrev 2021-09-06 13:48:32 följande:

Tack så mycket för ditt svar!

Ja jag ska söka hjälp, det du säger stämmer en hel del om

Mig.

Det låter jättebra. Lycka till, TS!
Svar på tråden kär i kille jag aldrig pratat med