Caitline35 skrev 2021-08-25 23:20:00 följande:
Skulle man inte kunna vara flyttbar för att man har barn? Då skulle inga nya familjekonstellationer kunna bildas.
Caitline35 skrev 2021-08-26 00:16:59 följande:
Finns absolut fördelar då både jag och barnen har en dröm om att bo på landet. De önskar sig djur vi inte har möjlighet att ha i en lägenhet. Barnen gillar min pojkvän och de går bra ihop. Barnens pappa valde tidigt att inte vara en del av oss så min pojkvän är den enda "pappan" de har.
Det jag ville med mitt inlägg var att få ta del av andras erfarenheter kring en flytt som innebar omställning i vardagen då jag vill barnens bästa.
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1.5 år. Vi båda önskar samboliv och tillökning. Men jag kastar mig inte in i något utan det ska kännas rätt. Hade jag inte haft barn så skulle jag inte tvekat att flyttat. Då hade vi redan varit sambos nu och kanske en bebis på g.
Det är klart att även barn är flyttbara men det följer ju väldigt mycket mer med en flytt om man har barn. Även dina barn har ju ett socialt kontaktnät med vänner, skola, fritidsaktiviteter. Vänner är viktiga för barn. Så prata i alla fall noga igenom allt med barnen så att de förstår vad en flytt innebär rent praktiskt.
Tänk också igenom hur er vardag skulle fungera, finns det bra kommunikationer så att barnen kan åka till skola, fritidsaktiviteter, kompisar? Hur ser det ut i området med skolor, låg-, mellan-, högstadiet, gymnasiet? Som tonåring/ungdom är det ingen höjdare att behöva häcka 1h på en buss bara för att ta sig till skolan. Så kolla upp sånt noga.
Du skriver inte hur gamla de är men om pappan inte är med i bilden så lär de ju bo hos dig och då gäller det att tänka även långsiktigt.