Kiwikiwi skrev 2021-09-27 10:54:49 följande:
Jag har varit på kontoret flera dagar i veckan då jag i princip bara jobbar nära en person och vi sitter på en egen avdelning, så de har varit "coronavänligt" men sen i förra veckan när mitt illamående kom så sa jag att jag fått migrän. Men nu vet jag inte hur jag ska göra denna vecka, vi ska också iväg på en konferens om 2 veckor där vi ska bila långt och sen göra många fysiska aktiviteter (är lite orolig över att jag inte ens får utöva en viss typ som vi ska göra). Mår jag som jag gör nu kommer de inte vara möjligt för mig att följa med, känner ändå att man måste tänka på sitt mående (inte kul att vara iväg och bara känna att man vill spy). Den personen jag jobbar nära är även min chef, så jag funderar på att berätta redan nu, helst vill jag vänta till nästa vecka efter UL om allt ser bra ut. Men känner inte att jag kan ha migrän en vecka till.. mår jag lite bättre så kanske jag ska försöka att åka in en dag denna vecka iallafall och se hur de känns.
Kanske mår man värre hemma för att man "slappnar av", troligen så är de inte så haha. Mår du väldigt illa nu också?
Jag jobbar med ganska många olika på jobbet dessvärre, eller är väl för- och nackdelar med båda egentligen :P
Men kommer nog försöka dra mig undan lite granna tills de där sista veckorna är klara.
Det där med konferenser är ju lite knepigt, för det är ju riktigt kul men samtidigt så är det en knepig situation när man är o de här tidiga veckorna liksom! Vår konferens blev inställd och skulle ha varit den här veckan, vilket jag är lite glad för eftersom jag är så trött :') och mår illa haha.
Då får se hur du mår, och göra det som passar din situation bäst liksom! Om det är vissa fysiska övningar kan du säga att du har sträckt dig på ett pass ett par dagar innan i värsta fall.
Aa haha, illamåendet är verkligen igång, men kändes något bättre igår och kanske även idag. Så kanske är på väg åt rätt håll nu! Men har varit riktigt illamående ett tag nu, väldigt äcklad av typ all mat osv