Inlägg från: RBC |Visa alla inlägg
  • RBC

BF maj 2022

Kiwikiwi skrev 2021-09-07 10:07:59 följande:

Jag bokade privat på Crocus Ultraljudsklinik här i Stockholm, var bara där de hade tider efter mycket googlade på andra mottagningar som erbjuder UL. Så kika där om du också är intresserad, tror dock kanske att de var from v. 40 som de hade lediga tider, men de kanske avbokas. Har läst i andra grupper om Svea mottagning i Södertälje där flera verkar ha gått från BF Mars gruppen, där verkade de finnas många tider, tror de är VUL där dock :) vet inte vad som är bäst.

Jag ska nog spana in det, Crocus ligger lite bättre till geografiskt! Tack för tipsen! :)
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-07 10:07:59 följande:

Jag bokade privat på Crocus Ultraljudsklinik här i Stockholm, var bara där de hade tider efter mycket googlade på andra mottagningar som erbjuder UL. Så kika där om du också är intresserad, tror dock kanske att de var from v. 40 som de hade lediga tider, men de kanske avbokas. Har läst i andra grupper om Svea mottagning i Södertälje där flera verkar ha gått från BF Mars gruppen, där verkade de finnas många tider, tror de är VUL där dock :) vet inte vad som är bäst.

Jag hörde av mig till min MVC förresten, och frågade om KUB, och de släpper på det nu efter sommaren i region Stockholm igen :)
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-07 10:41:13 följande:

Åh vad bra, tack för att du delar med dig :) kul att du också bor i Stockholm eftersom det verkar skilja sig åt så mycket mellan regionerna, så kan vi "tipsa" varandra om vissa saker här :)

Ja men verkligen, är ju alltid skönt att få lite tips på vägen tänker jag :D hon berättade att det i vissa regioner faktiskt bara erbjuds för de över 35 :O

Kändes bättre att få veta redan nu så man kunde boka in det privat annars

Jag frågade även om risken att det slutar växa men att kroppen tror att den fortfarande är gravid och det är inte ofta.

Frågade även kring träning och hon sa att det bara var att köra på om man mår bra av det, och att kroppen säger ifrån om det skulle vara så :)
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-07 10:57:41 följande:

Åh du frågade typ allt som jag har funderat lite på, jag har känt de senaste dagarna att jag är tacksam för att kunna ventilera med fler här på familjeliv samtidigt som de också får mig orolig då det är väldigt många historier där de inte gått bra vilket får mig att fundera på om de ger eller tar mer energi av att hänga här. Just kring missfall så känns de som att risken är jättestor när man läser om tjejers upplevelse här, men man får ju tänka att chansen är större för att de ska gå bra, just nu känns de nästan som risken är dubbelt så stor att de ska gå dåligt men så är det ju verkligen inte om man ser till statistiken. Men de är jättebra att alla delar med sig av sina erfarenheter så jag menar inget illa med det, bara att de ger mig en annan bild av verkligheten.

Bra med träningen också, jag springer 2 dagar i veckan och försöker hålla mig aktiv nu, har letat efter en online träning för gravida för vill gärna stärka upp kroppen inför graviditeten, men kan inte hitta någon bra. Började prenumerera på Yogobe för jag trodde de hade träning utöver yoga men tycker inte alls om deras tjänst.

Tack igen för att du delar med dig!

Jag skickade ett PM :)
  • RBC
    Ik96 skrev 2021-09-07 11:00:28 följande:

I Skåne där jag bor erbjuds kub bara för dem över 35 år. Var så för fyra år sedan när jag väntade dottern och tror det är likadant nu.

Känner du att du vill göra ett KUBtest, eller hur känner du för det?
  • RBC
    Ik96 skrev 2021-09-07 11:18:20 följande:

Nej det är inget jag känner att jag vill göra faktiskt, och sambon känner likadant. Även om jag hade fått förra graviditeten så hade jag nog resonerat likadant :)

Skönt att ha fått resonera lite kring det och ha kommit fram till vad som passar en själv bäst tänker jag!
  • RBC
    DrLavernius skrev 2021-09-07 15:57:19 följande:

Fick missfall innan helgen, så tar bort mig ur listan och önskar er andra lycka till!

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower, 35 år, fjärde barnet

7/5 Mela88, fjärde barnet

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Kiwikiwi, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

16/5 Fisklever

16/5 Ljusrosa 39år, fjärde barnet

17/5 Rårakan 36 år, tredje barnet

17/5 nathaliextnf 36 år, sjunde barnet

Fy vad jobbigt, jag är verkligen ledsen! <3
  • RBC

Fungerar det att bli inbjuden till gruppen men sedan vänta med att tacka ja tills man känner sig lite mer trygg? Är lite nojig och vill vänta till vecka tolv :)

• RBC
    dreamdancer skrev 2021-09-08 10:23:42 följande:

Verkligen! Kände av magen och aktiviteten där otroligt tidigt, typ direkt efter ägglossning. Ilar och drar och hela magen är sjukt svullen. Kan knappt ha vanliga byxor redan... hahaha!

Tack! Ska kontakta henne.

Är min första grav någonsin, är förvånad över att man blir så svullen i början :O det är ju lite knasigt ändå
  • RBC

Har haft lite ont långt ner och till höger under ett par dagar så fick rådet att kolla upp det hos gynakuten ifall det skulle vara utomkvedshavandeskap, men allting såg normalt ut hittills. Och fick se det lilla fröet på ett vul.

Om än att hon trodde att jag kanske egentligen låg 5 plus X dagar och inte 6+2 :)

Svar på tråden BF maj 2022