Inlägg från: RBC |Visa alla inlägg
  • RBC

BF maj 2022

Crazzy skrev 2021-08-30 11:48:28 följande:

Ja precis Oh ja, tiden går i princip baklänges under den första perioden!

Nu är det min tredje graviditet, så jag har så mycket annat att tillägna min uppmärksamhet, men det är fortfarande oerhört segt i början!

Skönt att fler känner likadant :P

Det förstår jag, lite att ta hand om hemma så att säga! Jag får försöka fylla dagarna med lite mer saker helt enkelt, förutom jobbet
  • RBC
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-30 13:30:25 följande:

Ja tiden går hemskt långsamt. Tiden fram till kub och jag förhoppningsvis kommer kunna glädja mig över graviditeten (om den håller sig så långt) är en eeevighet! 

Sist det gick hela vägen för mig så gick det relativt fort efter v 12. Hade mycket värk och problem så det va ju rätt segt och utdraget men kände ändå inte att jag hade fått nog av att vara gravid innan förlossningen ägde rum.

Tredje graviditeten (som gick åt skogen) Fram tills jag fick dåliga besked under ultraljudet i v 13 så hade tiden gått rätt fort men sen gick allt nästan baklänges fram till v 18 när förlossningen skedde.

Så det kan nog va rätt olika också beroende på var man är i livet, tidigare erfarenheter och vad man har för sig i övrigt som tar upp ens tid och tankar.

Jag håller tummar och tår för att allt går bra!! <3
  • RBC
    FruA88 skrev 2021-08-30 15:00:47 följande:

Exakt. En får träna på tålamodet.

Försöka avleda tankarna och göra sådant som är roligt :)

Ja dom har verkligen kul ihop nu när dem är 5 och 3,5!

Hur mår du i övrigt? Förutom tålamodet ;P

Jag mår faktiskt väldigt bra, dock lite trött för jag har svårt att somna och går upp och kissar jämt och ständigt. Lite halsbränna, och min sambo får kanske liiiite korta svar ibland haha, blev irriterad på att han tuggade tuggummi så högt haha x) känns nästan som att jag har för lite symptom! hur mår du?
  • RBC
    FruA88 skrev 2021-08-30 18:39:28 följande:

Haha ja det där med symptom.

Dom är jobbiga men man vill ändå gärna ha många som bekräftar graviditeten :)

Jag mår bra. Tröttare än vanligt och lite kortare tålamod som du beskriver. Får räkna till 10 några gånger per dag. Haha!

Jag är också uppe minst 2 gånger per natt och kissar, så känner med dig :)

Haha exakt så, men om man skulle få många symptom så känner man attans vad jobbigt :P

Vad skönt! Jag försöker se till att träna som vanligt så jag kanske sover lite djupare, men vet inte om det gör någon skillnad atm egentligen. Som jag har förstått det så får man träna på som vanligt till andra trimestern och sedan kan man behöva göra lite modifiering?

Mår alltid bra, blir gladare och sover (iaf innan plusset) bättre av det.
  • RBC
    Crazzy skrev 2021-08-31 08:31:22 följande:

Jag tog ett digitalt test med veckoindikator idag så jag har svart på vitt att jag är gravid. Jag tänkte göra en fotobok med bilder från sommaren, och sen avsluta med bilden på graviditetstestet (och på så vis outa graviditeten för den som kollar albumet). Finns det någon kreativ själ i tråden som kan tipsa på hur man tar en fin bild med testet?

Kanske göra ett hjärta på magen med händerna där testet hålls så själva indikatorn är i mitten av hjärtat!

Du kommer nog få mer kreativa förslag än mitt haha!
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 09:06:23 följande:

Hej,

Ny här i gruppen då jag tror att jag eventuellt plussat, bim -4, är isåfall min första graviditet och mycket är därför nytt. Vet någon vilken vecka jag skulle kunna vara i? Försökt att googla och får då den v.2 till v. 3 +5, jag hade min senaste mens med start from 8 augusti och hade då en cykel på 25 dagar. Vågar ännu inte hoppas på att de verkligen är positivt och att de ska gå vägen, just nu funderar jag också mest på hur jag ska kunna dölja det första veckorna iallafall då många middagar är inbokade med vänner och familj.

Stort grattis <3

Veckorna låter rimligt, jag tog hjälp av appen, eller om du vill kan du räkna på det på 1177 också.

Jag har också ett par såna saker inbokat, min sambo har fått dricka för två hehe. När vi har fått bubbel har vi ställt glasen nära varandra så han bara har kunnat ta mitt fulla glas, när hans glas är halvdrucket, så har han skiftat mellan glasen.
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 09:46:47 följande:

Tack! Jag har inte hunnit läsa igenom tråden men antar att du också plussat så stort grattis till dig! Vilken smart idé :) jag hade redan innan bestämt mig för att egentligen ha en detox månad i september utan alkohol för att de blir för mycket av de goda under semestern, så funderar på att säga det på fredagens middag med familjen, även om de kanske kommer ana..

Tack så mycket, jag gick in i vecka 6 idag :D

Jag är rädd för att om jag säger något sånt, så kommer jag göra det med ett gigantiskt leende haha, har noll poker face så kör det säkra före det osäkra :P

Skulle på en konferens under ett par dagar som blev inställd, vilket var lite skönt för att slippa ljuga och hitta på under flera dagar
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 11:07:09 följande:

Haha jag vet, men har pratat om det tidigare och både jag och sambon kommer köra det. Funderar ändå på att berätta för familjen när jag är i v. 7 för helgen efter ska jag iväg på 2 större middagar där de blir svårt att inte avslöjas.

Hade också en konferens i nästa v som blev framskjuten men kommer nog hållas under sep/början av oktober ändå och vi är bara 7 anställda så kommer bli svårt att inte få misstankar när jag tackar nej till alkohol..

Vi har funderat på det också men samtidigt känns det jobbigt om det skulle hända något, vill ofta inte ha uppmärksamhet utan få vara lite själv när det händer saker.

Min plan var att be om halva glad med vin istället, och sedan låtsasdricka och så. För ingen hade tänkt på hur mycket man har kvar i glaset :P nu behöver jag inte min plan hehe, och vi är runt 40 personer så är ju alltid lite lättare då
  • RBC
    Crazzy skrev 2021-08-31 16:33:13 följande:

Så här får det nog bli .

Det står att veckoantalet bara är kvar i 24h, men jag är rätt säker på att det fortfarande är kvar på mitt 3 år gamla, haha. Oavsett ville jag ta en bild inom 24h, så att jag är garanterad att få med det?.

Påminner även om att skicka PM till mig om man vill vara med i facebookgruppen! Den är dold och privat, så endast medlemmar kan se innehållet och vilka som är med!

Man är självklart välkommen vid ett senare tillfälle om man vill det <3

Jag hänger också gärna på när jag känner mig trygg i att allt är som det ska så att säga :)
  • RBC

Hur säger man det här fint, har någon annan fått en mage som krånglar titt som tätt, liksom så man känner att man antingen behöver spriiinga till toan, och sedan inte alls behöva rusa till toan det minsta? :')

Svar på tråden BF maj 2022