Slutat tvärt med låg dos tramadol, är det ändå farligt?
Lång historia kort;
Ätit 50 mg tramadol sen december -20, en om dagen och för ett par dagar sedan slutade jag.
Har ej fått dessa utskrivet utan har fått på annat vis för att läkarna inte ville ge mig något alls (lider av svår migrän) så till slut blev man dum och desperat.
Har känt mig konstig med klassiska abstinenssymptom som kryp i benen, diarré, svårt att sova mm. Ingen ångest eller liknande, vilket jag är tacksam för.
Törs verkligen inte höra av mig till sjukvården då jag har barn, och jag är livrädd att jag har sabbat hela livet nu om jag berättar att jag ätit sådana.
Min fråga är, hur länge håller besvären i sig? Tänker att dosen ändå varit så låg, och jag har inte behövt överskrida den, och har inte tagit fler alls sen jag slutade.
Kan det vara farligt att sluta även om dosen varit så låg?
Har man kvar ämnet i kroppen än?
Har googlat så mycket att jag bara är yr nu, och inte kan ta in mer sådan information men vad jag än skriver så handlar det alltid om högre doser och under längre perioder, så det är svårt att gå efter..
Jag vet hur fel det är, jag bannar mig själv hela tiden så sådana kommentar undanbedes just nu, jag vill bara veta om jag kan sluta hålla andan av oro?