Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

BIM September

Konstigt

Förra äl hade jag bara en fast gubbe 48 h

Denna månaden har jag nu blinkande

Borde jag spara mig till fast el ligga både blinkande och fast?

• Anonym (Jo)
    Fjäril97 skrev 2021-09-16 18:18:10 följande:

Hjälp! Beslut ångest delux! Efter att suttit och läst här lite nu ni som testat så blir jag så sugen på att testa! Hade bestämt mig för att vänta fram till att mensen ska dyka upp för är så inställd på att jag inte är gravid. Känner noll symtom och känslan säger att jag inte är det. Vet inte exakt när jag har bim, min ena app säger lördag, och andra appen säger tisdag. Enligt ägglossnings testet så har den mest stämt överens med den appen som säger tisdag. Sambon kommer hem om ca en timme, hade vart så skoj att kunna överraska med ett positivt test, har två digitala. Är det värt att ?slösa? ett nu, eller ska jag vänta till måndag med morgon urin? Ahhhh så svårt, hur hade ni gjort?

Jag är för nyfiken inne på 5 försöker och slängt pengar på detta varje månad. Tänkte ta testa ofta denna gången blir billigare i längden
  • Anonym (Jo)

Grattis till alla plus!

Har blinkande gubbe idag med så blir mys ikväll.

Hoppas på fast imorgon då appen visar äl den dagen :)

• Anonym (Jo)
    Längtar efter Dig skrev 2021-09-17 19:34:59 följande:

Oj oj! Jag har visst plussat. Va? Fattar inget... 7e försöket gillt!

Det var därför jag mått illa i 4 dagar haha

Åå stort grattis! Du ger mig hopp som är på 5 försöket. Gjorde du något annorlunda denna månaden?
  • Anonym (Jo)

Ni som plussat efter att ha försökt ett tag, gjorde ni något annorlunda denna gång? Typ livsstil eller piller eller ställningar eller antal sextillfällen?

• Anonym (Jo)

Enligt appen har jag äl idag

Men smilie blinkar även idag, på dag 3

Antar att det finns 2 scenario:

1. Det blir ingen äl denna månad

2. Jag har förlängt min cykel och antal fertila dagar

Förra månaden hade jag ingen blinkande gubbe den var fast i 48 h och det var min enda chans

• Anonym (Jo)

Fast gubbe idag. Jag hade alltså 2 fertila dagar förra månaden och 5 denna. Mycket märkligt! Är det alla tillskott jag tar tros?

• Anonym (Jo)
    pandarinen skrev 2021-09-19 13:04:29 följande:

[qiuote=81384083][quote-nick]Blomman223344 skrev 2021-09-18 09:01:53 följande:[/quote-nick]Tack för förklaringen.

Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse (ett av RFSU)

Och de va jättenegativt, de blev ett streck direkt bara.

Ska invänta o se ifall mensen kommer på måndag, annars tar jag ett nytt test då, men känns verkligen inte som att de e vår tur denna månaden heller?

Hade ni kontakt barnmorska nu eller väntat?

Vet att man ska ha försökt aktivt 1 år innan man får hjälp.

Men tänker om de kan ge något tips eller kanske ta blodprover redan nu?

Hur länge har ni försökt? Det går absolut att ta kontakt med en bm, jag gjorde det inför första barnet och ville ta lite blodprover så jag varit vegetarian i så många år och prata lite om det hela.

Hur länge har ni försökt? Su kan absolut ringa och prata med en bm. Jag gjorde det inför första barnet. Ville kolla mina järnvärden bla och bvitamin värden efter många år som vegetarian. Sen fick jag med mig broschyr och lyckönskningar mm[/quote]

5 försöket för mig också har gått i samma tankar som du men samtidigt tänker jag att det gått innan så då borde det gå igen

Sen har jag gjort vissa saker nu. Tagit tillskott, ätit annorlunda och sett på ältesten att mina fertila dagar denna månad ökat. Tidigare hade jag 2 st och nu hade jag 5 st.

Tänker därför att jag ger det någon chans till innan jag letar hjälp
  • Anonym (Jo)
    betula skrev 2021-09-21 13:22:27 följande:

Grattis till alla som fårr plus denna månaden! Här kom mensen idag så jag flyttar över till oktobertråden nu.

Välkommen
  • Anonym (Jo)
    Sockerbulle1 skrev 2021-09-21 14:54:39 följande:

Det är positivt att du inte känt av före utebliven mens. Jag har tidigare månader inbillat mig en hel rad med symtom och sen kommer mensen som vanligt ändå ???? svårt att veta hur det ska kännas, har aldrig varit gravid tidigare.

Hsde 0 symtom de 2 andra gångerna
Svar på tråden BIM September