• Pandy13

BIM September

Hänger på jag med :) BIM 9/11, men nu är det bara att vänta på äl. Aldrig kört äl-tester, men känner av äl rätt bra. Även mer/nya pms-symtom känns det som :( Trodde verkligen jag var gravid denna månad, men icke. Har ju inte heller åldern på min sida, haha (38).

1/9 Bambi (första försöker, tredje barnet)

1/9 Hoppfull (12 försöket, andra barnet)

1/9 hellow0rld (5e försöket, första barnet)

4/9 jo (4 försöket, tredje barnet)

6/9 Meemelie (första försöket, andra barnet)

7/9 aann (6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (andra försöket, första barnet)

8/9 LinneMarie (fjärde försöket, tredje barnet)

8/9 Rårakan (fjärde försöket, tredje barnet)

11/9 Försökmednr2 (fjärde försöket, andra barnet)

11/9 Pandy13 38 år (andra barnet)

14/9 4:an 36 år (andra försöket, fjärde barnet)

16/9 LakritsHallon87 33 år (4:e försöket, första barnet)

17/9 Juni81 (första försöket, tredje barnet)

17/9 Juli1990 31 år, (Andra försöket, första barnet)

18/9 QueenS 31 år (tredje försöket, andra barnet)

18/9 Humlisen17 29år (tredje försöket, första barnet)

21/9 Hoppas2022 37 år (sjunde försöket, fjärde barnet)

23/9 Etaj (första försöket, andra barnet)

• Pandy13

[quote=81328670][quote-nick]Pandy13 skrev 2021-08-22 22:23:06 följande:[/quote-nick]Hänger på jag med :) BIM 9/11, men nu är det bara att vänta på äl. Aldrig kört äl-tester, men känner av äl rätt bra. Även mer/nya pms-symtom känns det som :( Trodde verkligen jag var gravid denna månad, men icke. Har ju inte heller åldern på min sida, haha (38).

11/9 menade jag sju såklart..

• Pandy13

Har ägglossning ni i dagarna. Brukar ha molvärk i livmodern vid varje äl, men denna gång även under och efter sex. Någon annan som känt detta?

• Pandy13
    värmlandsjänta skrev 2021-08-29 23:15:19 följande:

har nån av er upplevt att ni verkligen känt er gravida, men inte varit det, och sen blivit gravida månaden därpå? så var det med mitt första barn. var typ säker på att det tog sig men sen kom mensen. månaden därpå var jag säker på att mensen va på g och tog ett test bara för skojs skull och då var det positivt.

nu är första barnet drygt 2 år och nu i augusti kändes det verkligen som att jag blev gravid, men mensen kom dagen innan den skulle. min fundering är typ om det är vanligt att kroppen ger en gravidsignaler en månad men att den inte blir gravid förrän månaden därpå? som att man blir halvgravid första månaden. hoppas nån fattar vad jag svamlar om xD

Nej jag tror inte att kroppen fungerar så. Tycker man känner sig gravid många gånger (särskilt när man försöker, haha). Men PMS och graviditetssymtom är kan ju i princip vara identiska. Och även pms varierar ju från månad till månad. Så att du kände dig gravid månaden innan var nog bara pms eller ren slump att det blev så. De flesta känner nog inte ens något särskit innan bim. Kände ingenting när jag var gravid och plussade. Men inbillade mig nog många gånger innan dess att jag var gravid.
  • Pandy13
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-03 23:40:00 följande:

Nu är ÄL förbi och nu är det väntan som är här.. Har bestämt mig för att inte testa innan utan invänta bim. Hur ska jag orka vänta tills nästa lördag? Några tips? Haha!

Har också bim nästa lördag :) Brukar tänka att jag inte ska testa, men slutar ofta med att jag gör det ändå. Så tyvärr inga tips, haha! Dock kom förra mensen två dagar tidigt.

Fler som känner av pms mer? Förra månaden fick jag symtom bim +10-11, så började tro att jag var gravid. Sen kom mensen två dagar tidigt. Även denna månad har jag ömma bröst/bröstvårtor från typ bim +10. Jag brukar ha det, men inte såhär långt innan.
  • Pandy13
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-04 10:04:42 följande:

Jasså? Okej! Haha ja, det är svårt att hålla sig!

Ja, jag gör! Men tror egentligen inte det är mer, utan att man letar symtom på att man är gravid haha! Så nu försöker jag tänka att allt är pms!

Tycker ju att jag lärt känna kroppen ganska bra då jag inte ätit piller på ett år. Har flera gånger tänkt att jag var gravid med förra månaden trodde jag det lite extra mycket, haha. Reagerade på att brösten var ömma och kollade när jag skulle ha mens, vilket var om 10-11 dagar. Men iom att mensen var två dagar tidig så var det ju egentligen 8-9 dagar innan jag kände av. Så egentligen nästan som vanligt, haha
  • Pandy13
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-09-04 20:05:46 följande:

Jag förstår!!

Jag håller tummarna att dom ömmar av en annan anledning denna gång :)

Tack! :)
  • Pandy13
    QueenS skrev 2021-09-07 06:25:17 följande:

Shit vad ett dygn gör skillnad på hcg :D

Nu känner jag verkligen att jag har plussat!

Yaayy! Grattis! Vi har BIM samma dag, men jag tänker inte testa förrän BIM +1. Har slösat alldeles för mycket tester, haha I ärlighetens namn så känns det som att jag ger upp snart.
  • Pandy13
    pandarinen skrev 2021-09-07 18:27:20 följande:

En fråga: Om sperman inte rinner ut efter samlag, är det positivt? Har inte gjort det nu på de två senaste försöken....

Sperman rinner alltid ut, det ska den göra. Är ju bara ngr minispermier som simmar upp, haha.
  • Pandy13

Kan detta vara ett s.k. spökstreck? Vad är det ens, haha?

BIM -2, icke morgonurin.
Svar på tråden BIM September