• White02

Bikini car wash

Hej tror ni det hade kunnat bli nånting med bikini car wash i Sverige? Att snygga tjejer står och tvättar bilar i bikini. Hade ni åkt dit och tvättat bilen framför vanlig biltvätt?

• Svar på tråden Bikini car wash
  • EnAnonumius
    pennywisethedancingclown skrev 2021-08-10 18:44:32 följande:
    Men de har ju inte det som jobb, utan gör det under kort tid för att samla in pengar, tar inte ut någon lön. Stor skillnad mot att driva det som företag!
    Precis så...Glad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (***)
    White02 skrev 2021-08-10 17:37:55 följande:
    350 spänn kanske

Gärna runt 5 minuter
    Vem betalar 350 spänn för 5 minuters tvätt?
  • BuoBä

350 spänn kanske

Gärna runt 5 minuter

Där vi tvättar bilen kostar en "taxitvätt" 200 kr, och då spolar de av bilen med högtryckstvätt och torkar snabbt runt dörrar och handtag. Bara det tar längre än 5 minuter...
  • Anonym (W)
    White02 skrev 2021-08-10 13:11:41 följande:

Hej tror ni det hade kunnat bli nånting med bikini car wash i Sverige? Att snygga tjejer står och tvättar bilar i bikini. Hade ni åkt dit och tvättat bilen framför vanlig biltvätt?

Nej, föråldrad idé. 
  • Anonym (F)

350 spänn kanske

Gärna runt 5 minuter

Min lokala biltvättfirma tar 295kr för avfettning, insekts- och asfaltborttagning, fälgrengöring, handtvätt, avspolning med högtryck och torkning. Det brukar ta 25 min för en supereffektiv manlig anställd.

Allt ingen tvätthall med miljögodkänd avfallshantering. Annars begår man miljöbrott.

Så ser konkurrensen ut.
  • Anonym (***)
    Anonym (F) skrev 2021-08-10 20:37:59 följande:
    Min lokala biltvättfirma tar 295kr för avfettning, insekts- och asfaltborttagning, fälgrengöring, handtvätt, avspolning med högtryck och torkning. Det brukar ta 25 min för en supereffektiv manlig anställd.

Allt ingen tvätthall med miljögodkänd avfallshantering. Annars begår man miljöbrott.

Så ser konkurrensen ut.
    Fast i TS biltvätt kan du ju sitta kvar på parkeringen i 20 minuter extra, och då får du ju titta på snygga tjejer i bikini i 25 minuter...Flört

Fast å andra sidan, man kan också åka hem och kolla in frugan i bikini helt gratis.
  • Anonym (F)
    Anonym (***) skrev 2021-08-10 20:50:25 följande:

Fast i TS biltvätt kan du ju sitta kvar på parkeringen i 20 minuter extra, och då får du ju titta på snygga tjejer i bikini i 25 minuter...

Fast å andra sidan, man kan också åka hem och kolla in frugan i bikini helt gratis.

Vill man tro att det är en konkurrensfördel jämfört med en vanlig biltvätt får man väl tro det :).
  • Jontemyra
    White02 skrev 2021-08-10 13:11:41 följande:

Snygga tjejer? Vem bedömer det? Jag undrar hur anställningsintervjun är upplagd? "Hej lilla gumman, visa pattarna så vi får se om du duger som biltvätterska".

Jag tycker det är både sorgligt och skrattretande att du ens ställer frågan. Det är verkligen oroväckande att grottmannen lever kvar år 2021.
  • Mandel
    White02 skrev 2021-08-10 13:45:18 följande:
    Varför tror du det?
    Vem sjutton vill stå och tvätta bilar i bikini i januari när snön yr???
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    350 spänn kanske

Gärna runt 5 minuter
    Här i stan kostar det inte ens 350kr och då kommer de till och med och hämtar din bil och kör sedan tillbaka den efter både in och utvändig tvätt.
    Har för mig att det ligger på typ 200-250kr.
    Och då tvättas den i tvätthall som uppfyller alla lagkrav...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Bikini car wash