• White02

Bikini car wash

Hej tror ni det hade kunnat bli nånting med bikini car wash i Sverige? Att snygga tjejer står och tvättar bilar i bikini. Hade ni åkt dit och tvättat bilen framför vanlig biltvätt?

• Svar på tråden Bikini car wash
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 15:43:50 följande:
    Antingen vattentank eller från kranen som finns i närheten, lönerna och det kommer lösa sig, jag förvarar kemikalierna i en container, jag spärrar av ytan verksamheten ska ske på, jag ställer dit en husvagn eller liknande där dom kan byta om äta och ta raster, dom svenska somrarna på senaste tiden har varit väldigt bra så får hoppas det fortsätter.
    sextiotalist skrev 2021-08-10 15:40:47 följande:

Hur hade du tänkt att separera vattnet från dagvattenbrunnarna?

Varför ska jag det?
    Enligt miljöbalken. Som jag svarat innan, biltvätt räknas som miljöfarlig verksamhet, ska du bedriva det kommersiellt så har du en hel del lagstiftning att ta hänsyn till
  • White02
    sextiotalist skrev 2021-08-10 15:49:12 följande:

Om du tvättar en bil med schampo, så räknas spillvattnet som förorenat. Biltvätt räknas som miljöfarlig verksamhet enligt lagstiftningen. Det regleras i bla miljöbalken.

Om man bara tvättar bilen med vatten räknas det fortfarande som förorenat?
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 16:04:08 följande:
    Om man bara tvättar bilen med vatten räknas det fortfarande som förorenat?
    Om du gör det privat och på egen tomt, så är det nog ingen som bryr sig, men om du kör det som kommersiell verksamhet, så spelar det ingen roll om det är med vatten eller schampo, för då räknas det som miljöfarlig verksamhet.
  • Anonym (***)
    White02 skrev 2021-08-10 15:15:24 följande:
    Allt blir så mycket jobbigare om man bara ser problem istället för lösningar!
    Visst, men ser du inte problemen, så har du ju heller inga lösningar. Så hur ska du då kunna fixa det?

Hur mycket ska en tvätt kosta och hur lång tid tar det?
  • EnAnonumius
    White02 skrev 2021-08-10 13:11:41 följande:

Hej tror ni det hade kunnat bli nånting med bikini car wash i Sverige? Att snygga tjejer står och tvättar bilar i bikini. Hade ni åkt dit och tvättat bilen framför vanlig biltvätt?

Detta med att stå och tvättar bilar i bikini är ingen "affärsidé", det är faktiskt en mycket populär välgörenhetsgrej i USA, av både killar och tjejer.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • White02
    Anonym (***) skrev 2021-08-10 16:07:37 följande:

Visst, men ser du inte problemen, så har du ju heller inga lösningar. Så hur ska du då kunna fixa det?

Hur mycket ska en tvätt kosta och hur lång tid tar det?

350 spänn kanske

Gärna runt 5 minuter
  • White02
    EnAnonumius skrev 2021-08-10 17:18:21 följande:

Detta med att stå och tvättar bilar i bikini är ingen "affärsidé", det är faktiskt en mycket populär välgörenhetsgrej i USA, av både killar och tjejer.

Så där är det helt ok
  • Anonym (XXX)

Nej, facket skulle aldrig tillåta det här. 

Problemet med allt sådant här på vanliga arbetsmarknaden (bikinibiltvätt, strip-tease, topless-nattklubbsvärdinna, underlivsmassage), är ju att det inte går att säkerställa att det är frivilligt för kvinnorna som ska utföra tjänsten. Tänk om de blir dittvingande av Arbetsförmedlingen - "om du tackar nej till erbjudet arbete, så blir du av med din A-kassa/ditt försörjningsstöd". Och sedan mår de kanske jättedåligt psykiskt, för att de är uppfostrade till att allt som har med sex, kroppar, nakenhet att göra, hör hemma inom äktenskapet. Därför kan vi inte ha sådana jobb på den legitima svenska arbetsmarknaden. 

För övrigt skulle jag först skratta ut en karl som hade använt sig av detta, för att det är så fånigt och dumt. Och sedan bryta all kontakt...

• pennywisethedancingclown
    White02 skrev 2021-08-10 17:49:44 följande:

Så där är det helt ok

Men de har ju inte det som jobb, utan gör det under kort tid för att samla in pengar, tar inte ut någon lön. Stor skillnad mot att driva det som företag!
  • EnAnonumius
    White02 skrev 2021-08-10 17:49:44 följande:
    Så där är det helt ok
    Jag skrev att det är en populär välgörenhetsgrej. Inte ett en affärsidé.

Jag hoppas att du vet vad välgörenhet är annars så rekommenderar jag dig att slå upp det ordet. Flört

Men även i USA så måste de följa miljölagarna de har i de olika staterna, fast de dra in pengar för välgörenhet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Bikini car wash