• Eveline87

Nub-teorin, någon som kan se kön?

Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.

Vecka 13+6

• Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?
  • Anonym (Bm)
    Anonym (M) skrev 2021-08-05 22:16:00 följande:

Fler här som tror precis som mig alltså tjej såklart. Ja jag har fyra barn så väldigt bra koll haha. Du däremot är nog inte barnmorska. Lägg ner bara

Hoppas du inte lär dina stackars barn att vara lika dryga på nätet. I....
  • Anonym (Bm)
    Anonym (Marina) skrev 2021-08-05 21:05:53 följande:

Flicka - kollar på nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Gå med i "strictly nub theory" på Facebook så kommer jag och andra 'experter' säga samma sak

F.ö. är det tveksamt att anonym bm är en barnmorska - barnmorskor i Sverige är överlag EXTREMT emot nub-teorin och hävdar att den är i nivå med "håll en pendel över magen".

En till förståsigpåare. Så otippat på en sida som kryllar av idioter.

Du fattar själv inte skillnaden på att hänvisa till något inom professionen eller privat? Nej det klart.
  • fjanten

Skulle också säga flicka, i synnerhet på så sent tagna bilder

• Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-08-05 21:24:51 följande:

Oj det var olika svar här.

Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)

Spännande med olika gissningar! På dessa två bilder syns ingen nub eftersom bebis är vänd snett åt sidan. I ditt tidigare inlägg syns en eventuell nub. Som BM skriver så kan nuben sett annorlunda ut från en annan vinkel men baserat på bara bilden så är det enligt teorin en pojke. Flicka har vanligtvis mer rak nub och ser ut som en tvådelad gaffel. Du har nog svårtolkad bild eftersom du fått så olika gissningar :) när har du rul?
  • Anonym (Pojke)

Här har du en bild att jämföra med. Tycker din första bild ser exakt ut som denna. Men sen är det ju enbart en teori så det är inte säkert att nuben avslöjar könet.
  • Eveline87
    Anonym (Pojke) skrev 2021-08-06 08:01:39 följande:

Spännande med olika gissningar! På dessa två bilder syns ingen nub eftersom bebis är vänd snett åt sidan. I ditt tidigare inlägg syns en eventuell nub. Som BM skriver så kan nuben sett annorlunda ut från en annan vinkel men baserat på bara bilden så är det enligt teorin en pojke. Flicka har vanligtvis mer rak nub och ser ut som en tvådelad gaffel. Du har nog svårtolkad bild eftersom du fått så olika gissningar :) när har du rul?

Ja det är nog en svårtolkad bild. På ultraljudet tyckte vi att det var något tydligt som stack ut mellan benen och då har jag också trott att det var en pojke. Rul har jag i början på september så det blir intressant. Men ska uppdatera här efter rul vad det blir för kön :)
  • fjanten
    Eveline87 skrev 2021-08-06 08:58:17 följande:

Ja det är nog en svårtolkad bild. På ultraljudet tyckte vi att det var något tydligt som stack ut mellan benen och då har jag också trott att det var en pojke. Rul har jag i början på september så det blir intressant. Men ska uppdatera här efter rul vad det blir för kön :)

Nub har både flickor och pojkar, så underifrån ser de lika ut i 13+, och något som sticker ut är m.a.o. det som kommer bli penis/klitoris.

Tycker första bilden ser flickig ut när man kollar nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Ser ganska parallellt ut, och särskilt när det är så sent. En pojknub borde ha rest sig mer
  • Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 08:58:17 följande:

Ok, intressant! Kan mycket väl vara snoppen ni sett. Min vän fick en tydlig snoppbild i vecka 14.

Här är en till bild som du kan jämföra med. Tycker din första bild tydligt liknar pojknuben. Flickans är mer, platt, rak och tvådelad i slutet. Men som tidigare skrev så beror det även på vilken vinkel man tittar på så en annan vinkel hade kanske gett en tydlig tjejnub. Men baserat enbart på din första bild så bör det vara en pojke enligt teorin.

• Anonym (Marina)

Här är två bilder på min flicka i 12+3 - som ni ser sticker nuben upp något, men i förhållande till ryggraden är det en flicknub. Tolkar TS nub på samma vis. Hennes är dessutom senare, pojknubar i 13+ sticker oftast upp mer i förhållande till ryggraden så sent. Hon är f.ö. 7 år idag, definitivt en tjej

(14+ är när man TIDIGAST kan se kön på UL med riktigt grym utrustning, 13+ är tidigt.)

• Eveline87
    fjanten skrev 2021-08-06 10:33:42 följande:

Nub har både flickor och pojkar, så underifrån ser de lika ut i 13+, och något som sticker ut är m.a.o. det som kommer bli penis/klitoris.

Tycker första bilden ser flickig ut när man kollar nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Ser ganska parallellt ut, och särskilt när det är så sent. En pojknub borde ha rest sig mer

Ja nu blir man lite kluven, så olika svar man får. På UL sa Bm att hon trodde att det är en pojke, men men vi får se tills RUL.
Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?