• Eveline87

Nub-teorin, någon som kan se kön?

Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.

Vecka 13+6

• Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?
  • Anonym (M)
    Anonym (Bm) skrev 2021-08-05 17:44:20 följande:

Nej det är helt klart en pojknub. Väldigt säkert.

Haha ja vi får väl se vem som har rätt. Inte du iaf
  • Anonym (Bm)
    Anonym (M) skrev 2021-08-05 20:32:04 följande:

Haha ja vi får väl se vem som har rätt. Inte du iaf

Det var ju ett högst moget svar. Och du har barn?
    Eveline87 skrev 2021-08-05 19:45:50 följande:

Är det så att flicknubb är lite lägre och plattare?

Ja generellt sett är det så. Jobbar med ul och ser kubbilder dagligen. Det är som sagt en pojknub på bilden men det betyder inte att det till 100% är en pojk då din bild kunde gett en nub i annan vinkel om bm hållt proben i en något annan vinkel. Men att nuben ser ut som en tjej, det kan man säga till 100% att det inte stämmer ;). En typisk tjejnub är lägre samt ser ofta ut som en gaffel längst ut.

Hoppas du förstår skillnaden. Att även om nuben är pojkig finns ändå sannolikheten att det är en tjej. Det finns en anledning till att nubteorin inte är erkänd i Sverige. Den är helt enkelt inte tillräckligt tillförlitlig.
  • Anonym (Marina)

Flicka - kollar på nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Gå med i "strictly nub theory" på Facebook så kommer jag och andra 'experter' säga samma sak

F.ö. är det tveksamt att anonym bm är en barnmorska - barnmorskor i Sverige är överlag EXTREMT emot nub-teorin och hävdar att den är i nivå med "håll en pendel över magen".

• Anonym (Marina)

Skulle nästan till 100 % säga att det är en flicka, med tanke på att du är i 13+6.

• Eveline87

Oj det var olika svar här.

Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)

• Anonym (M)
    Anonym (Bm) skrev 2021-08-05 20:39:30 följande:

Det var ju ett högst moget svar. Och du har barn?Ja generellt sett är det så. Jobbar med ul och ser kubbilder dagligen. Det är som sagt en pojknub på bilden men det betyder inte att det till 100% är en pojk då din bild kunde gett en nub i annan vinkel om bm hållt proben i en något annan vinkel. Men att nuben ser ut som en tjej, det kan man säga till 100% att det inte stämmer ;). En typisk tjejnub är lägre samt ser ofta ut som en gaffel längst ut.

Hoppas du förstår skillnaden. Att även om nuben är pojkig finns ändå sannolikheten att det är en tjej. Det finns en anledning till att nubteorin inte är erkänd i Sverige. Den är helt enkelt inte tillräckligt tillförlitlig.

Fler här som tror precis som mig alltså tjej såklart. Ja jag har fyra barn så väldigt bra koll haha. Du däremot är nog inte barnmorska. Lägg ner bara
  • Anonym (Marina)
    Eveline87 skrev 2021-08-05 21:24:51 följande:

Oj det var olika svar här.

Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)

Flicka
  • AAAN89
    Anonym (Marina) skrev 2021-08-05 22:17:22 följande:

Flicka

Ursäkta om jag kapat tråden nu, men nuben på min ser likadan ut, tror du detta också kan vara flicka? Har UL nästa vecka.

Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?