Nub-teorin, någon som kan se kön?
Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.
Vecka 13+6
Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.
Vecka 13+6
Jag tycker mig se en pojknubb, jag väntar en pojke och ungefär sådär såg nubben ut på min lille kille i 13+0 ????
Ja de stämmer, tjejnubb ska vara mer paralell längs ryggraden, medans en pojknubb ska vara vinklad 30 grader eller mer uppåt. Vilket jag verkligen tycker att denna nubb är :)
Helt klart en tjej. Mina killars nubb har sett annorlunda ut så helt säker att det är en flicka
Nej det är helt klart en pojknub. Väldigt säkert.
Oj det var olika svar här.
Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)
Spännande med olika gissningar! På dessa två bilder syns ingen nub eftersom bebis är vänd snett åt sidan. I ditt tidigare inlägg syns en eventuell nub. Som BM skriver så kan nuben sett annorlunda ut från en annan vinkel men baserat på bara bilden så är det enligt teorin en pojke. Flicka har vanligtvis mer rak nub och ser ut som en tvådelad gaffel. Du har nog svårtolkad bild eftersom du fått så olika gissningar :) när har du rul?
Nub har både flickor och pojkar, så underifrån ser de lika ut i 13+, och något som sticker ut är m.a.o. det som kommer bli penis/klitoris.
Tycker första bilden ser flickig ut när man kollar nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Ser ganska parallellt ut, och särskilt när det är så sent. En pojknub borde ha rest sig mer
Ok, intressant! Kan mycket väl vara snoppen ni sett. Min vän fick en tydlig snoppbild i vecka 14.
Här är en till bild som du kan jämföra med. Tycker din första bild tydligt liknar pojknuben. Flickans är mer, platt, rak och tvådelad i slutet. Men som tidigare skrev så beror det även på vilken vinkel man tittar på så en annan vinkel hade kanske gett en tydlig tjejnub. Men baserat enbart på din första bild så bör det vara en pojke enligt teorin.
Ja nu vet man inte vad man ska tro längre haha.
Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!
Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.
Grattis till pojken!
Hade du på känn att det skulle vara pojke? Hur har du mått hittills?
Är gravid själv och försöker känna av, min magkänsla stämde inte med första barnet och vet ej om jag vågar lita denna gången eller så är det önskan man har och inte riktigt magkänsla.
Då är det snarlikt mitt mående hittills. Sugen på surt, klarar ej av lukter och känner avsmak för kaffe och cola vilket jag inte gjorde med första barnet, trött så att jag somnar kl 19 varje kväll. Ansiktet är dock jättefint på mig denna gången. Jag vet att detta är myter men kul att spekulera, jag får reda på könet om 3-4 veckor.
Grattis till pojken :)