Inlägg från: Anonym (Pojke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pojke)

Nub-teorin, någon som kan se kön?

Eveline87 skrev 2021-08-05 21:24:51 följande:

Oj det var olika svar här.

Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)

Spännande med olika gissningar! På dessa två bilder syns ingen nub eftersom bebis är vänd snett åt sidan. I ditt tidigare inlägg syns en eventuell nub. Som BM skriver så kan nuben sett annorlunda ut från en annan vinkel men baserat på bara bilden så är det enligt teorin en pojke. Flicka har vanligtvis mer rak nub och ser ut som en tvådelad gaffel. Du har nog svårtolkad bild eftersom du fått så olika gissningar :) när har du rul?
  • Anonym (Pojke)

Här har du en bild att jämföra med. Tycker din första bild ser exakt ut som denna. Men sen är det ju enbart en teori så det är inte säkert att nuben avslöjar könet.
  • Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 08:58:17 följande:

Ja det är nog en svårtolkad bild. På ultraljudet tyckte vi att det var något tydligt som stack ut mellan benen och då har jag också trott att det var en pojke. Rul har jag i början på september så det blir intressant. Men ska uppdatera här efter rul vad det blir för kön :)

Ok, intressant! Kan mycket väl vara snoppen ni sett. Min vän fick en tydlig snoppbild i vecka 14.

Här är en till bild som du kan jämföra med. Tycker din första bild tydligt liknar pojknuben. Flickans är mer, platt, rak och tvådelad i slutet. Men som tidigare skrev så beror det även på vilken vinkel man tittar på så en annan vinkel hade kanske gett en tydlig tjejnub. Men baserat enbart på din första bild så bör det vara en pojke enligt teorin.

• Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 19:13:04 följande:

Ja vinkeln påverkar ju såklart mycket. Men tycker att

nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?

Jag förstår vad du menar men strecket ovanför nuben tolkar jag som en del av navelsträngen och att det som går upp inte är synligt på din bild beror kanske på att din bebis inte ligger rakt? Men nu är jag absolut ingen expert så jag kan ha fel :) Jag jämför enbart med de nubbilder som finns på nätet och som sagt är din bild inte tydlig pga vinkeln. Blir ju spännande nu att få veta i september vad det blir :)
  • Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-09-03 12:29:36 följande:

Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!

Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.

Grattis till pojken :)
Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?