• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Så himla drygt för dig Sophie, hoppas att du får klarhet snart! Det är inte kul att sväva i ovisshet kring vad som pågår.

Vad skönt att testen var blanka igen lipa3646, håller tummarna för att du får plussa snart igen :)

Vickan, jag hade 9,1 mg/L, vet inte heller hur man omvandlar :P har sett någon tabell över det för längesen, ska försöka hitta den!

• LJM91

Åh nej Sophie, så himla tråkigt :( ännu värre när mensen dröjer och man hinner få upp hoppet.. Skickar en stor kram till dig <3

Skönt att ägglossningen är bekräftad Dalarna, rejäl temphöjning också :) ni fick ju till det mitt i prick där dagen innan ägglossning så det borde ge en bra chans!

Vickan, vad tråkigt att tempen är på väg nedåt. Hoppet är ju inte ute förrän mensen är här, men förstår att det var trist med dippen. Mitt AMH räknades som rejält förhöjt, vilket kan vara ett tecken på PCOS. Gynekologen jag var hos verkade inte bekymrad över det, och nu med letrozol ägglossar jag regelbundet vilket jag hade problem med tidigare.
    Kikade lite på din tempkurva, jag tror att om du provar att utesluta tempen den 20 november och kanske även 19e så kanske appen bekräftar ägglossning? Tänker eftersom de temparna var ganska mycket högre än de andra :)

• LJM91

Jag tycker inte heller det ser ut som att hon har ägglossat, ibland kan ju testen bli positiva utan att ägget sen släpper. Hoppas allt är fint med dig evelina!

Fick dräparfrågan igår på jobb, en kollega som rakt ut sa till mig, är det inte dags för er att skaffa barn snart? Jag svarade som jag brukar att vi får se och vi har inte bestämt något och så, då svarar kollegan men ni har ju jobb, bil och hus så ni har ju allt som behövs egentligen. Blev både ledsen och irriterad..

• LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-12-10 18:14:15 följande:

Jag tycker heller inte att det ser ut som att kompisen har ägglossat evelinagra. Tempen har inte stigit nämnvärt. NC bekräftade kanske bara för att testet var positivt, men som elin nämnde så behöver man inte alltid ägglossa utan testet tyder på att kroppen försöker. Hon borde fortsätta ha sex varannan till var tredje dag då hon fortfarande kan vara fertil. 

LJM jag har lust att skjuta din kollega i huvudet. Tänk att man inte kan stå upp för sig själv för man vill inte att sådana idioter ska veta att man kämpar. Usch jag blir så arg att vissa inte använder sin hjärna, skickar dig en jättestor kram. 

Tack fina du <3 direkt när jag hörde de första orden i meningen så visste jag vad kollegan skulle säga, hjärtat sjönk som en sten och kände mig nästan generad. Så bakvänt när det egentligen är kollegan som borde känna så..
    Din kurva ser ju verkligen lovande ut förresten! Kan ju vara ett gott tecken att det ömma i brösten har minskat. Planerar du att testa imorgon bitti?
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-12-10 21:24:10 följande:
    Jag vet precis hur du menar, man hör direkt vart frågan är på väg och det känns som en spark i magen. Det är verkligen kollegan som skulle bli generad istället, fy vad arg jag blir?
    Ja kurvan ser ändå bra ut men brösten gjorde så att hoppet sjönk. Hoppas du har rätt. Jag känner lite nere i magen som växtvärk. Jag kommer testa på morgonen om tempen inte gör en uppenbar dipp. Imorgon borde den definitivt gå ner.
    Håller tummarna så hårt för dig!
  • LJM91

Åh vad tråkigt att höra Fyrklöverns, din kurva såg ju så bra ut! Undrar precis som Sophie hur du mår, känns det tungt eller okej? <3

Idag var jag iväg och tog mitt progesteronprov. Ska bli spännande att se vad det ligger på, har ju verkligen ingen aning. Hoppas nästan att det är lågt, för att kanske hitta en anledning till att det aldrig tycks gå vägen för oss.

• LJM91

Känner igen mig så Dalarna, en nära vän till mig sa för ett tag sedan att de ska börja försöka i januari. Är livrädd för hur jag kommer reagera om hon plussar direkt.. Så dubbelt för såklart önskar jag inte denna väntan och ovissheten på någon.

Förstår hur du menar Fyrklöverns, skickar dig en stor stor kram och hoppas att du snart slipper den olustiga känslan <3

• LJM91

Kan inte låta bli att bli lite hoppfull av hur tempkurvan ser ut! Vet att det egentligen inte går att utläsa något av kurvan, men tempen är i alla fall stadigt hög och tog ett nytt skutt uppåt idag :)
  • LJM91

Har BIM den 20e, tack för tumhållningarna :)

Dalarna, jag kommer nog också sluta tempa snart. Fortsätter nog 2-3 dagar till som max, sen ska jag försöka sluta. Vill inte bli deppig av låga tempar :P hoppas att dina uteblivna kramper är ett gott tecken!

• LJM91

Åh vad tråkigt med mensen Vickan :( höll tummarna så hårt ju! Hoppas att du snart kan känna peppen inför ett nytt försök <3

Tack för era tumhållningar finaste gänget! Kommer nog tempa fram till helgen, sen får vi se :P man är ju nyfiken samtidigt som man inte vill riskera att bli besviken.. Fick svar på mitt progesteronprov idag, hade 31 nmol/L och referensvärdet för lutealfasen var 11-81. Så det var ju inom referensvärdet men känns ändå som att det går mot en lägre nivå? Hade känts bättre om den var typ 60-70. Har försökt googla på vad som räknas som en bra nivå men inte blivit så mycket klokare.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?