• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-11-10 16:55:27 följande:
    Osäker på hur jag ska göra med test. Hur tänker du? 
    Jag drömde 3 st mardrömmar under en natt tidigare i veckan. Händer väldigt sällan jag har mardrömmar. 
    Såklart har man läst förut att det kan vara ett grav symtom. Men logiskt, är det nog inte ett symtom xD 
    Jag ska försöka ta mod till mig och testa under helgen, mest för att vara förberedd på onsdag om mensen dyker upp. Hatar att ha BIM en veckodag, skjuts iväg till jobbet med det nederlaget när mensen kommer liksom..

Haha alltså jag har hört att en del har mer och konstigare drömmar när de är gravida, så helt otänkbart är det inte att dina mardrömmar är ett symtom :)
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-10 18:32:44 följande:
    Förstår vad du menar. Jag har tur, tror jag fått mens flest gånger under helgen. 
    Antar vi får vänta och se om det är symtom eller inte xD 

Men det känns lite annorlunda i magen. Typ värk men ändå inte mens värk. Vet inte om det är önsketänkande eller mens symtom. 
    Visst är det imorgon du ha BIM som tidigast? Håller alla tummar för att mensen håller sig borta!

Känner igen det där med att ha värk men ändå inte riktig värk. Nu precis började det kännas som att jag hade kolsyrat vatten i tjejmagen? Det bubblade och hade sig en liten stund. Så konstig känsla. Vågar inte tro att det betyder något dock :P
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-10 18:52:33 följande:
    Har kanske bim på lördag/söndag. 
    Efter så många misslyckande så har man lärt sig ha hopp men ändå vara medveten att det är bara inbillning/önskvärda symtom :p
    Ja eller hur, så är det verkligen!
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-11 19:34:56 följande:
    Är nu rädd för att gå på toa och torka mig. 

Hur går det för er andra? 
    Känner igen det där, ett par dagar kvar för min del sen kommer jag vara i samma sits.

Vad tråkigt att ditt testa tidigt var negativt Vickan, men än är hoppet inte ute <3
  • LJM91

13/11 Fyrklöverns (14:de försöket, första barnet, 1 mf, 1 utomkveds)

16/11 LJM91 (tioende försöket, första barnet)

• LJM91
    elin1989 skrev 2022-11-12 20:34:57 följande:
    Jag är 11+1 idag :) Hade NIPT i måndags och allt såg bra ut, väntar på resultaten nu. När jag har varit i försöka skaffa barn-grupper/forum själv så har jag alltid tyckt att det varit lite jobbigt/irriterande när gravida hoppar in och skriver (skrytmånsar!!!) så jag vill inte vara den personen! Men jag hejar på er!

Underbart att höra att allt går bra för både dig och evelinagra1 <3 tror att alla här i tråden håller med mig om att det bara är härligt med uppdateringar från er som har plussat :)

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-11-12 23:12:34 följande:

Va fina ni är <3 har känt lite som Elin att man vill inte skriva massa graviduppdateringar hela tiden för vet ju själv hur jobbigt det kan vara! Känner mig dock lite som en stalker för jag är inne här och läser varje dag hur det går för er haha ;)

Haha älskar att du stalkar oss! Jag blir bara glad när det kommer uppdateringar <3

Fyrklöverns, jag känner mig rätt säker på att mensen kommer visa sitt fula tryne på onsdag när jag har BIM. Börjar smyga sig på lite svag molvärk och det brukar vara första tecknet. Förmodligen kommer brösten börja ömma vilken dag som helst. Optimisten här alltså :P
  • LJM91

Dalarna jag är så glad för din skull <3 skrek rakt ut när jag såg din bild! Hur prickade ni in dagarna runt ägglossningen, låg ni på ägglossningsdagen eller dagen före? Har lite kort minne :P

Fyrklöverns skrev 2022-11-13 10:27:31 följande:

Jag erkänner mig också besegrad denna månaden. Möjligen att jag hade en kemisk graviditet. Kollade på cb testet efteråt när färgen hade torkat ut runtomkring. Då kom strecket fram lite tydligare. Men nu har tempen sagt sitt.

Tråkigt att tempen dippade :( har du bild på testet? Är det BIM idag?
  • LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-11-13 11:13:32 följande:
    Ingen ny bild men la upp en häromdagen. BIM är idag eller imorgon, jag tror att mensen kommer imorgon med tanke på tempen. Jag hoppas verkligen att din håller sig borta :) <3 
    Aha jag missuppfattade, trodde du hade tagit nytt test idag. Hoppas att mensen håller sig undan och att det bara var för tidigt att testa <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?