Fyrklöverns skrev 2022-11-23 21:30:48 följande:
Hallå tjejer, på tal om IVF och mixa ihop tester! Såg ni nyheterna eller uppdrag granskning av det som hänt på sjukhuset i Halmstad? Två män lämnade spermaprov som del i infertilitetsutredning och sedan råkade man använda deras sperma för inseminering vid en fertilitetsbehandling. Man trodde sperman kom från en donator. Det föddes två barn av det. Helt sjukt!!
Det har jag missat, herregud vad sjukt! Det är exakt sådana missar jag är livrädd för. Tänk om de gör någon miss och blandar mina ägg med någon random snubbes sperma istället för min sambos liksom.. Hur kan det ens hända att de RÅKAR använda sperma från fertilitetsutredning som donatorsperma?? Alltså jag blir mållös.
Sophie, måste kännas skönt att ha fått ett svar på vad som kan ligga bakom alla månader av försök. Skönt också att det blev som en nystart och att det känns peppigt inför framtiden <3 nu håller vi alla tummarna stenhårt!
Dalarna, jag provar ingenting nytt denna månaden. Kör med clear blue advanced som vanligt och tänkte boosta med D-vitamin när det blir positivt, sen tempa kanske en vecka för att bekräfta ägglossningen. Tänker försöka vara lite mer chill med liggandet också, försöka vara nöjd med var tredje dag fram tills positivt ägglossningstest och hoppas vi kan pricka in det lagom.