• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Kiwikiwi

Morgonens testa tidigt och tog även ett vanligt test.. Ska berätta för sambon nu att de ser ganska starkt ut. Kan inte ta de in än, är ju så många veckor kvar tills v. 12 (och 40) så vill nästan inte våga känna något.

Tw

• chouette

Tror ändå inte det blev något denna månad. Efter två test där man såg streck, varav det starkaste igår morse, så har jag bara fått stort sett helt blanka nu. Har fortsatt blöda en del sedan det började i fredags och det kom en större blob igår liksom. Imorse med morgonurin var det jääättesvagt och syns knappt alls. Så det kanske var något men blev ett tidigt "missfall". 

• chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 08:04:57 följande:

Morgonens testa tidigt och tog även ett vanligt test.. Ska berätta för sambon nu att de ser ganska starkt ut. Kan inte ta de in än, är ju så många veckor kvar tills v. 12 (och 40) så vill nästan inte våga känna något.

Tw

STORT GRATTIS!
  • chouette
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-31 06:42:37 följande:
    Lycka till, hoppas det blir starkt streck nu istället! :) tror jag inte ska testa före BIM nästa period. Jag har inte mått så bra av det.
    Jag tänker nog också försöka hålla mig framöver. Om inte annat för det rent ekonomiska. Känns som att jag har kastat pengar i sjön denna månaden. 
  • Kiwikiwi
    chouette skrev 2021-08-31 08:08:46 följande:

Tror ändå inte det blev något denna månad. Efter två test där man såg streck, varav det starkaste igår morse, så har jag bara fått stort sett helt blanka nu. Har fortsatt blöda en del sedan det började i fredags och det kom en större blob igår liksom. Imorse med morgonurin var det jääättesvagt och syns knappt alls. Så det kanske var något men blev ett tidigt "missfall". 

Nej vad tråkigt :( de är jobbigt att veta att så mycket kan hända, därför vågar jag inte lita på mina test riktigt. Håller tummarna för nästa gång!
  • Essie0
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 08:04:57 följande:

Tw

Åh stort stort grattis!
  • Essie0
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-31 06:41:42 följande:

Tack, jag tog testet idag och det var negativt, dock bara hållit mig en timme och 20 min innan jag kissade. Känner att jag inte har några förhoppningar alls. Får försöka igen nästa månad.

Vad tråkigt om det inte tog sig denna månad :(

Jag känner som dig, vågar/vill inte testa innan BIM, iallafall inte den här månaden då jag är rätt säker på att det inte blivit något. Kanske tänker annorlunda längre fram om magkänslan är en annan. Ska också försöka (lättare sagt än gjort) att inte bli för uppslukad av denna process och försöka fokusera på att må så bra som möjligt utan att stressa i väntan på plusset.

Men så så glad för er som plussat! :)
  • chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-31 08:24:53 följande:
    Nej vad tråkigt :( de är jobbigt att veta att så mycket kan hända, därför vågar jag inte lita på mina test riktigt. Håller tummarna för nästa gång!
    Dina ser dock väldigt starka ut :D Men jag förstår dig. Om du tar ett digitalt med veckoindikator kan jag nästan lova att du får plus.
  • Hallonpaj121212

Vad tråkigt Lövsångerskan!

Håller med dig man vill inte testa innan BIM

Jag höll mig från att testa imorse och har bestämt att jag låter veckan gå, blöder jag inte har jag ett nytt test

Är jag gravid kommer jag fof vara det om en vecka

• Kiwikiwi
    chouette skrev 2021-08-31 09:03:31 följande:

Dina ser dock väldigt starka ut :D Men jag förstår dig. Om du tar ett digitalt med veckoindikator kan jag nästan lova att du får plus.

Beställde precis hem såna :) tack!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?