Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2023-01-15 09:44:00 följande:

Hur gick det på middagen Fyrklöverns, berättade du?

Nu slutar jag tempa för denna gången, väldigt hackig temp men tänker att det är för tidigt för att det ska betyda något. Ägglossningen är ju garanterat bekräftad i alla fall och det känns som det viktigaste :P

Det gick bra, alla var uppe i sitt egna så ingen kommenterade på vad jag drack haha. En av tjejerna hade med sig alkoholfritt bubbel så jag tog lite av det till mig också, och sen till maten tog jag alkoholfri cider i ett vinglas så det såg ut som att jag drack rosé. Ingen sa något utan jag berättade för våra närmsta vänner som satt kvar sist sen när de andra hade gått. Tjejen sa att hon såg jag drack alkoholfritt. Hon är också den enda som hade nosat sig fram till det oavsett vad haha. Det kändes skönt att inte behöva berätta för alla men ändå för våra närmsta vänner, så har man någon att prata med. 

Din temp ser jättebra ut :) låter klokt att sluta tempa. Ägglossningen är bekräftad och nu får processen ha sin gång. Ska hålla alla tummar och tår <3 

• Fyrklöverns

Vickan: Det låter som en jättebra plan, det kommer absolut räcka för denna månaden om ni ligger däromkring :) 
    Haha stackaren, klart han börjar fundera nu när det ska testas :P Jättefint att han är engagerad och att ni har bra dialog. Gud vad skönt det måste vara att för en gångs skull vara den stöttande partnern hehe. Kommer gå jättebra det här, hoppas ni får en snabb tid till läkaren, då är man genast ett steg närmare en graviditet och ett barn :) 

Själv mår jag ganska bra tack. Jag har fått tid för ultraljudet nu på onsdag. 

• Fyrklöverns

LJM: Ja det var väldi skönt att slippa tvångsberätta haha. Oj det är väldigt blandade känslor inför ultraljudet imorgon. Stundtals orolig men försöker tänka positivt eftersom mina värden stigit bra. Nu vill jag bara ha det gjort och få lite svar äntligen :)

Jag vet precis hur du känner kring längtan. Det var inte så längesedan mina känslor slog över från längtan efter graviditet till otroligt stark längtan efter en alldeles egen liten bebis att ta hand om. Jag gick så långt att jag beställde en body på mellandagsrean haha. Jag kände att jag hade bestämt mig för att jag en dag kommer ha användning av den här. 

Vickan: oh no jag känner din ångest. Men samtidigt har du inget att oroa dig över, om man inte lyckats bli gravid på flera dagar gamla spermier hittills så är det nog inget förlorat. Lika bra att ta dem så färska som de kommer :D det blir egentligen helt perfekt med torsdag, fredag och lördag :). Det står ju överallt att chansen är som störst på just de dagarna och med lite tur kanske ägglossningen kommer på lördagen:)

Sophie: Vad härligt att höra från dig! <3 Hoppas att du mår bättre. Jag kan verkligen relatera till känslorna men kan säga så här att varje gång jag hör att någon ska påbörja IVF så tänker jag, nä men gud vad skönt nu kommer det en bebis där snart! Och jag tänkte precis på samma vis när du skrev det, jag började räkna ut lite när du skulle bli gravid :) Så tråkigt att det inte fanns tider nu, men ändå bra att inte behöva vänta flera månader på första tiden som ofta kan vara med sjukvården. Hur kommer det sig att ni inte hinner med flera behandlingar? Är det pga sommaruppehåll eller ni kommer inte få flera från regionen? Vi ska hålla tummarna att det inte kommer behövas över huvudtaget och jag är glad att ni kör på :) Man har hört hur många såna historier som helst att läkarna sa att enda utvägen var IVF och vips så blir man spontant gravid. Hoppas att det händer er <3 

• Fyrklöverns

Åh vad spännande Dalarna! Ska bli intressant att se vilken vecka du är i :) 

Mitt ultraljud gick bra, graviditeten sitter i livmodern! :D Man kunde inte se så mycket mer än gulesäcken, det fanns en struktur som han anade var fostret och jag såg själv att det flimmrade i den och frågade om det var hjärtat, fick till svar att det verkar finnas cirkulatorisk aktivitet. Han kunde dock inte se med hundra procents säkerhet idag utan bokade in mig om två veckor igen för då borde man kunna se tydligt foster och hjärtljud. Jag är i v 5+3 nu enl äl. 

• Fyrklöverns

Vickan: Tack vad fint skrivet <3 älskar din positiva energi :) vad skönt att ha testet undanstökat, nu är det bara till att pöka på! :D Så himla bra att besöket är om några veckor bara! Jag kan verkligen tänka mig vilken lättnad det måste vara att äntligen komma framåt. Jag har själv tänkt mycket kring det där med att spola äggledarna. Jag har en kollega som inte kunde få barn på minst ett och ett halvt år, när hon sedan spolade äggledarna så blev hon gravid direkt. Andra barnet kom mycket snabbare helt spontant. Hoppas att du får göra det så fort som möjligt. Vad jag förstått så ser dem vid spolningen om det är blockerat eller ej. Förhoppningsvis fungerar den andra äggledaren som den ska och att man kanske till och med lyckas spola igenom den som varit blockerad. 

Sophie: Åh tack underbara du! <3 Du och alla här har skänkt mig så mycket positiv energi att allting säkerligen gått fortare än vad jag kunnat hoppas på :) guld värda! <3 
    Men gud vilket underbart besked!!! :D <3 åhhhh jag blir så glad för er skull! Hörru februari då smäller det! :D Ska skicka massa positiv energi, för snart så sitter det en liten krabat där inne i livmodern och växer till sig :) håll oss uppdaterade hela vägen <3

• Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2023-01-20 14:04:50 följande:

Fyrklövern, så glad jag blev av ditt inlägg. Känner mig så förväntansfull att det är helt galet. Kan knappt tro att vi är på g nu! Läkarbesöket idag gick så bra det bara kunde, vi har fått alla sprutor utskrivna på apoteket och om ca 2 v. börjar vi sannolikt med behandlingen! <3

Underbart att höra! :D Jag är också förväntansfull och taggad för er skull! Tänk att det händer snart :D håll oss uppdaterade med hur det går med alla behandlingar :) 

• Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2023-01-21 13:43:41 följande:
    Ingen fara! Det blir lite rörigt med att hålla koll på alla.
    Barnmorskan skickade remiss i onsdags. Jag har inte fått tid än men hon skulle skriva snabb tid pga oro.
    Som har blivit värre nu. Hade lite bruna flytning på papperet idag. Så nu är det mycket googlade. 

Dalarna hoppas det inte är något med den bruna flytningen. Håller alla tummar och tår att det går vägen trots allt! <3 Vad bra att barnmorskan bad om en snabb tid, hoppas det blir nån dag i veckan som kommer. 

• Fyrklöverns

Tack LJM <3 det kändes som en lättnad att se en graviditet på rätt plats för en gångs skull. 

Det låter lite konstigt att du kissade så ofta, får ändå hålla tummarna för dig trots att du känner av symtom som innan mensen ska komma. Kan tillägga att jag kände samma och kan än idag känna som att mensen ska komma närsomhelst. Med ömma bröst och spänningar i livmodern. Jag håller en extra tumme som sagt :) 

• Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2023-01-22 15:18:19 följande:

Fyrklöverns, hade du samma symtom som du brukar ha innan BIM menar du? Försöker intala mig själv att hoppet inte är ute förrän mensen kommer men det blir svårare och svårare för varje månad :(

Jag förstår verkligen, man blir så trött på att analysera till sist. Ja precis jag hade samma symtom som innan BIM. Nu brukar jag inte ha väldigt mycket tecken på att mensen kommer men brösten brukade vara lite ömma vissa månader och likaså i denna graviditet, det var inget ovanligt med känslan i brösten utan snarare väldigt blygsamt som det brukar vara innan mensen kommer. I livmodern kändes det hela tiden som att mensen är på gång dagarna innan och än idag känns det så. Lite som mensvärk, lite som att det kör i magen. Tänkte bara säga även om det inte skulle vara något för dig denna månaden så kan det bli precis som vid vilken månad som helst innan BIM även den månaden när du plussar :)
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2023-01-22 17:23:12 följande:
    Tack för peppen fina du <3 det är ändå en lättnad att höra att det inte måste vara kört bara för att det känns precis som att mensen ska komma. Jag har ju lång lutealfas också, 16 dagar, så tänker att det faktiskt inte borde vara konstigt att jag skulle hinna få symptom innan BIM om jag någon gång lyckas bli gravid. Är på ÄL+14 idag så jag skulle ju kunna ta ett test, men vågar inte :P
    Självklart <3 Verkligen inte kört, tänk på att det är samma hormon, progesteronet, som är högt och står för många av symtomen både vid pms och graviditet. Det är definitivt fullt möjligt att du kan ha fått symtom redan för flera dagar sedan. Ett test hade också förmodligen visat nu, men förstår dig. Besvikelsen av ett negativt test är ofta värre än att vänta in mensen, då lever hoppet kvar ändå in i det sista. Jag hoppas så att detta är er månad! <3 :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?