Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2023-01-07 21:24:45 följande:
    Sista testen för idag xD tyckte stickan såg positiv ut så använde vad jag trodde var sista stickan till clear blue också, fick blinkande men tittar man på strecken på den så tror jag att det är väldigt nära fast gubbe nu. Hittade tack och lov en sticka till så har en chans kvar imorgon xD
    Wohoo! Det ser riktigt lovande ut! :D Snyggt fångat! 
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2023-01-07 21:40:20 följande:

Fyrklövern; tror inte jag har upplevt det. Har fått missfall för tidigt. 
    Men jag har läst det är många som fått värme toppar vid graviditet 

Får hoppas det är det. 

Ang ditt inlägg ovan. Tycker ändå som du att det finns anledning att kolla upp det med tidigt ultraljud utan att det betyder att man stressar upp sig. När jag hade utomkveds fick jag först en megablödning som jag trodde var mf, för att sedan fortsätta ha små skvättar med rosa eller bruna flytningar och började testa allt starkare på testerna. Precis som du själv säger kan även ma bete sig på det viset. Tycker det är väldigt viktigt att göra en kontroll, du kanske borde förklara för din sambo att det kan bli farligt för din hälsa. Oavsett om ni är inte överens mellan er så borde du kontakta iaf din barnmorska för din egna hälsas skull. Då får du råd kring hur du bör gå vidare. 
  • Fyrklöverns

Dalarna det låter klokt att ringa barnmorska imorgon. Hoppas att allting är som det ska och att det är en ny fin graviditet nu :) 

LJM oj nu är det ju solklart positivt, måste vara nåt fel att mätaren inte reagerar. Ägglossningen borde säkert komma någon gång mellan idag och imorgon. Bara till att få till det nu :) 

• Fyrklöverns

Jag kan äntligen slappna av lite nu! :) Det digitala testet visade Gravid direkt och jag har aldrig hunnit komma till 2-3 v innan :D (Om man bortser från när mitt utomkveds började växa i v 7) Tempen låg på 36,9 imorse. Nu ska jag sluta testa och tempa. 

• Fyrklöverns

BF i september :) 

Dalarna haha för en gångs skull luras kroppen på ett positivt sätt, händer inte så ofta i denna gruppen :) Så himla rolig överraskning. 

• Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2023-01-08 11:38:55 följande:

Underbara nyheter Fyrklöverns! Hoppas du hänger kvar här hos oss i fortsättningen också <3

Hade sex i förrgår och i morse och tänker försöka få till varannan dag tills tempen höjs.

Tack :) <3 jag kommer vänta in varenda än här att få plus i år och sen kan vi fortsätta prata graviditet och bebisar istället! 

Perfekt tajmat och jättebra plan med att fortsätta få till det varannan dag tills bekräftad äl :) hoppas på en vinnare nu! :D 

elin1989 skrev 2023-01-08 12:04:36 följande:
    2-3 låter perfekt. Det krävs hcg 153 för att slå över till 2-3, jättebra för ÄL+15!

Ja men eller hur! Jag blev glatt överraskad och kan känna mig lugn nu :) Hade läst att det var från 200 eller nåt sånt men bra att veta exakt siffra! 

amandakollb skrev 2023-01-08 14:55:53 följande:
    Stort grattis till dig!! Så kul! :))) 

Tusen tack :)

• Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2023-01-09 11:46:36 följande:
    Tempen tog ett litet skutt i morse, vågar inte ropa hej än så länge för jag brukar ha högre än 36,45 efter ägglossning. Men det var i alla fall en höjning :)
    Vilket fint skutt :D allting verkar stämma överens med att ägglossningen har varit. Håller tummarna för en fin stegring nu! :) Håll oss uppdaterade. 
  • Fyrklöverns

LJM så himla bra, låter som en perfekt ägglossning:) 

Förstår att du slutar tempa Dalarna. Man blir mer stressad. Bättre att vänta på ultraljudet och få veta säkert. 

Jag har tagit hcg-prov idag, 682, så rätt så högt tack och lov. Nästa prov på onsdag, hoppas att det stiger som det ska nu. Var lite i kontakt med min gynekolog som skulle höra av sig på måndag för att boka en tid för mitt ultraljud. 

• Fyrklöverns

Vickan, jag har tänkt på dig! <3 Vilken otroligt jobbig tid  och vilken cocktail av känslor över ett par dagars tid bara. Så hemskt att du fick sitta med när din syster skulle delge sin nyhet, och så himla fint av dina föräldrar att inte överreagera. Förstår vad din syster går igenom, det är en hemsk upplevelse oavsett hur länge man försökt. Du ska inte klandra dig själv över hur du kände innan hon fick missfall. De känslor man har är ens egna och ingen kan ta dem ifrån en. Oavsett situation eller utfall <3 Jag vill skicka dig en riktig bamsekram och ett hopp, det verkar gå att bli gravid med en stackars äggledare också :) Tänka sig, det tog mig 11 försök att bli gravid första gången med två äggledare men bara 4 försök med en äggledare nu. Jag håller tummarna hårt för nästa ägglossning! Testa Bisolvon vettja, för skojs skull om inget annat :D

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?