Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Tempen är fortsatt hög och stabil. Har aldrig haft så här linjära värden så hoppas att det är ett bra tecken. De vanliga testerna visar också positivt nu :)
Tempen är fortsatt hög och stabil. Har aldrig haft så här linjära värden så hoppas att det är ett bra tecken. De vanliga testerna visar också positivt nu :)
Dalarna mina blödningar kring ägglossning började första gången när jag fyllt 30. Var helt förtvivlad då, men läste mig till att det är väldigt vanlig. Sedan dess har det fortsatt nästan varje månad.
LJM, åh tack! <3 :) Det känns inte som att det är jag som plussat. Jag tror att det har varit för många besvikelser för att man ska bli så där riktigt lycklig utan det är mest en overklighetskänsla. Jag blev däremot mindre orolig än jag förväntade mig och det känns skönt. Tänker att det inte kan bli värre än det har varit. Tycker också att det blir så omständigt att planera alla besöken nu utan att avslöja nåt på jobbet. I somras hade jag ändå gått på semester när jag hade de flesta undersökningar och operationen.
Vi är alla vaccinerade mot röda hund i barndomen så det är bra att kolla antikropparna först. Precis som du säger så är det en väldigt ovanlig infektion i Sverige och de flesta som blir spontant gravida har inte uppmanats att kolla antikroppar eller vaccineras.
Gud vad roligt med fertila flytningar! Alltså det kan ju verkligen inte skada om du ändå har bisolvon hemma. Det jag märkte var en mycket större mängd flytningar och att de var mycket mer stretchiga. Perfekt att börja nu lagom till fast gubbe. Jag tog bara vid behov för det var för min hosta, blev ca 1-2 ggr dagl under den veckan.
Hej tjejer, jag har varit helt frånvarande då jag jobbat dag och kväll denna veckan. Fanns en massa att läsa ikapp haha!
Dalarna: jag har BIM imorgon, kommer göra ett tidigt ultraljud för att säkerställa att graviditeten sitter på rätt plats. Jag har inte ringt gyn än för vill att BIM ska passera först. Teststyrkan har gått lite upp och ner så jag nojar så klart. Tempen var fin imorse Iaf. Men gud vad spännande med dina positiva ägglossningstest, jag blir också helt till mig, testa så fort du fått testerna imorgon!! Hur mår du? Har du känningar av äl eller grav?
Sophie: Vad roligt att höra från dig! <3 Så spännande att ni börjar med IVF snart. Gud vilken härlig känsla att äntligen ha en riktigt riktigt stor chans att bli gravid :) Har ni fått några preliminära tider för allting? Jag tror att det blir ultraljud i v 6, borde kunna gå att se något då. Jag ska stanna kvar här så klart och vänta in varenda en av er att plussa och sen kan detta övergå i en BF-tråd :)
Vickan: Först och främst det gör så ont i mig att din syster väntar sitt andra barn och att det gick så lätt. Hon kunde inte valt sämsta möjliga tid att berätta för familjen. Jag har varit med om exakt samma sak i oktober 2021 när vi precis hade försökt i 3-4 månader. Då får jag höra att min bror väntar sitt tredje barn och att de skulle överraska släkten på ett kalas. Tårarna sprutade ut, det var ju vi som skulle precis komma förbi v 12 och berätta för släkten. Tur att jag var hemma och att någon råkade försäga sig så jag slapp överraskningen. Barnet visade sig vara en hoppsan också så klart? Vill bara ge dig världens starkaste kram nu!! Allt det där kommer ligga bakom oss alla inom en snart framtid <3 Fan också att tempen sjönk och fan också att mensen kommer just nu i helgen.. :(
Ang mina tester osv: Det kändes positivt att även de vanliga testerna visade så starkt innan BIM. Man blir så klart nojig när strecken inte är så där jättestarka varje dag men hoppas på starkare streck efter BIM. Jag hoppas jag kommer kunna känna en sån riktig glädje och lättnad efter alla ultraljud. Steg ett är atr överleva BIM, steg två att inte få tidigt missfall, steg tre att allt ser bra ut på ultraljudet? Självklart ska jag stanna här och vänta in er alla, för det kommer hända oss alla. Tycker att denna gruppen är ett bevis på att det kommer att hända en vacker dag :) <3 Jag blev ju gravid nu utan en äggledare, så din andra kan fixa det också :)
LJM: Så bra med starkare äl-test, hoppas det är på gång nu i helgen! Vips så slår det över! <3
Här är mina tester och tempen. Blev rädd igår när strecket var svagare och tempen verkade få negativ trend men idag verkar det okey, fast inte starkare än förrgår. Gud vad man överanalyserar, vad tycker ni om styrkan?
Tack för de lugnande orden tjejer och er titt, ni är verkligen guld värda! BF-grupp nästa <3
Dalarna, jag har lite ömma bröst och känsliga bröstvårtor till och från, vilket så klart oroar mig att det inte är konstant. Angående hunger så har det alla tre gånger jag plussat varit ett av mina tidiga symtom att jag måste äta nåt varannan timme för att inte må illa och stilla hungern, så det låter verkligen lovande. Håller alla tummar och tår för ett positivt test imorgon :)
LJM Jag skrattade nästan högt när jag läste hur dina vänner pratade. Orkar inte att man verkligen tror att det är så enkelt att planera månad och år mellan barnen. Fast klart om den enda erfarenheten är att få en hoppsan så verkar det ju enkelt för andra. Gud vad roligt om vi tjejer hade stått där när dina vänner pratade på och om vi bara hade skrattat rakt ut framför dem så tårarna sprutade! Skönt att du slapp kommentarerna själv. Jag fick flera pikar på julafton av min svägerskas mamma som trängde sig på för hon skulle vara ensam på julen annars. Senare på kvällen när jag fått i mig ett par glas pratade jag så högt jag kunde med min bror hur folk är dumma i huvudet som frågar och pikar en vuxen kvinna över 30 med man, hus och jobb angående barn. Jag beklagade mig över min moster som hade ringt mig i höstas och sagt att jag var gravid eftersom hon sett det på bilderna, om ni kommer ihåg. Svägerskans mamma lutade sig in så långt hon kunde för att lyssna, tror hon skämdes rejält, det var jätteroligt xD
Så himla bra tecken med flytningarna. Märker du någon skillnad med Bisolvonet?
Yes jag har funderat på när jag ska sluta tempa för stressmomentets skull. Tror jag gör det när BIM har passerat och jag har riktiga kontroller planerade. Just nu är det ändå en trygghet att veta i förväg om någon blödning är på väg.
Sophie herregud 6v det är ju väldigt snart! Underbart, snart blir det ett plus :) <3
LJM nope det har jag aldrig behövt göra utan jag sparar istället ALLA test jag tagit i typ minst en månad fram för att kunna kolla på dem igen och igen xD, tycker det ändå är moget av dig att slänga dem hahah. Håller med dig att testet i mitten hade kunnat vara positivt. Jag har också haft sådana månader där jag inte riktigt lyckas pricka stegringen men räknar med att den var någon gång runt det starkaste testet. Men skulle nog fortsätta testa också för säkerhets skull ifall kroppen lurades lite och gör ett nytt försök. Spännande med tempen imorgon. Fick ni till det nåt i dagarna?
LJM med tanke på dina fertila sekret så är nog ägglossningen här vilken dag som helst. Kan både vara vaccinet och din förkylning som påverkat, så det är nog ytterst tillfälligt att det blir så denna månaden. Tänker också ifall du fick stegring på stickan ganska nyligen så kan ägglossningen också vara idag. Hur ser stickan ut nu?
Dalarna, det testet har jag för mig har visat rätt så tidigt på mig. Men det är ju ändå ett vanligt test så man får ta det med en nypa salt om man inte vet exakt var i cykeln man är. Har du vågat testa än?
Jävla temp, den ligger lägre idag på BIM. Stickorna är typ samma styrka. Känns som mensen kan komma närsomhelst. Vaknade imorse av en orgasm som gjorde ont i livmodern, har hänt vid mina andra graviditeter också så hittills har det inte varit positivt. Orkar inte med min kropp, vill bara somna och vakna när bebisen är född. Tänk att ens tråkiga erfarenheter förstör hela upplevelsen med graviditet.
Men gud Dalarna grattis!!! :D Vilken härlig överraskning :D
Rekommenderar att du ringer gyn på måndag direkt för att få ett tidigt ultraljud eftersom du inte vet var i graviditeten du är. Visst har du inte fått bekräftat missfallet heller med varken blodprov eller ultraljud? Det är viktigt att utesluta utomkveds också som kan bete sig på det viset, samt för att beräkna var nånstans i den nya graviditeten du är :)
LJM Tack, så fint skrivet! <3 Tack också för att du delar med dig av din erfarenhet, det betyder väldigt mycket <3 Yes min BIM är idag.
Jag skulle nog också tolka ditt test som positivt om det är det närmsta man kommer i styrka, annars så kanske testet kommer ge fullt utslag imorgon. Dina flytningar talar för väldigt snar ägglossning. Kör på med sexandet för säkerhets skull typ varannan till var tredje dag iaf tills tempen bekräftat det.
Dalarna: Tack för lugnande ord <3 Har du fortsatt tempa? Kan du inte bifoga senaste två månaders kurvor så kan vi klura lite på det här med när du blev gravid. När gav stickorna utslag för äl förra gången? hade du negativa stickor nu innan du började testa? Blev ditt grav-test negativt efter missfallet? Tycker ditt plus är väldigt starkt så tror du är längre gången än förra mensen, den kanske bara var en genombrottsblödning. Ett tips för att säkert få ett ultraljud är om du ringer gyn och uppger allt som har hänt och att du lägger till att du har ont i magen på ena sidan och är orolig för utomkveds. Det må vara lite fult men då får du iaf ett ultraljud närmsta dagarna plus blodprovstagning för hcg.
Självklart kan du välja att gå igenom allting på egen hand men det kommer säkert kännas bättre om sambon vet och kan stötta dig.
Oj ja detta var klurigt! Blödningen kan vara tvillinggraviditet eller något annat men den där låga tempen 18de ställer till det. Andra alternativet som LJM också nämner är att du ägglossade extremt tidigt denna månaden, baserat på styrkan på strecket så borde du blivit gravid vid samlaget på CD8. Mycket mystiskt, hoppas du får ett ultraljud snart för att stilla vår nyfikenhet haha :)
Ni som är gravida eller har varit, har ni känt er febriga pga graviditeten? Har känt mig omväxlande varm och kall idag, fick ta en kall handduk på ansiktet här under kvällen. Trodde jag hade feber men ligger på 37,2. Känner inga andra sjukdomssymtom och jag känner inte igen det från tidigare graviditeter. Hoppas nu att den höga tempen håller i sig och att jag håller mig frisk.