Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Funderar på hur jag ska göra denna cykeln för jag vet inte alls hur kroppen beter sig nu när jag använder krämen? Om tempen kommer sjunka och att jag börjar blöda av mig själv eller om jag kommer behöva sluta med krämen för att mensen ska komma om jag inte är gravid då såklart, jag funderar på om jag ska testa mig och när ska ska göra det isåfall? NC säger att jag är på äl+ 8 idag och FF säger äl+ 9 så BIM borde vara på lördag eller söndag då. 

• evelinagra1

Dalarna : ja okej, mitt problem är ju att jag har kort lutealfas så jag hade ju gärna velat ha lite längre men tänkte att jag smörjer någon dag till iallafall :) 

• evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-07-22 00:14:57 följande:
    Jag håller med Dalarna, hela poängen är att smörja för att förlänga lutealfasen så att ett ägg hinner fästa. Jag hade smort till äl +14 för det är optimal längd på lutealfasen och ägget kan fästa så sent som då. Jag hade inte brytt mig om att det förlänger cykeln eftersom hela behandlingen tappar sitt syfte om man slutar för tidigt. Kör på! :D Vi är alla väldigt spända på hur det kommer gå med krämen då du verkar vara en jättebra kandidat för behandlingen :) Börja gärna testa tidigt så vi kan se fram emot det :P 
    Ja men precis! Jag fortsätter att smörja helt enkelt, jag vill testa mig typ nu helst igår haha men samtidigt vill jag inte se det där blanka testet.. jag väntar nog någon dag till och ser vad tempen ligger på imorgon 
  • evelinagra1
    Chilins skrev 2022-07-22 23:21:21 följande:

Tack snälla allihop som tittat på testet :) jag håller tummarna men försöker att inte få upp förhoppningarna för mycket.. blir spännande att se imorgon :) jag återkommer såklart då! :) 

Håller tummarna att det blir ett starkare streck för dig idag! 
  • evelinagra1

Troligtvis BIM idag, ingen mens nu när jag var på toa iallafall men det kan ju komma under dagen. Jag klantade dock till det lite med tempen idag.. jag somnade ganska sent igår typ vid 01.30, vid 04.30 vaknar jag till och tänker då att det är för tidigt att ta tempen, men jag tar det ändå halvt i sömnen och tänker att jag tar tempen en gång till sen igen så jag somnade om ganska snabbt. Vid 04.30 visade tempen 36.46 och när jag sedan vaknade vid rätt tid och tog tempen så visade den 36.70.. nu vet jag inte vad jag ska gå efter haha.. går jag efter den lägre så har tempen sjunkt från idag och går jag på den högre så har den höjts från igår :P

• evelinagra1

Gud va tråkigt chilins :( va fint du skriver <3 jag håller verkligen med dig! det är så skönt att ha denna tråden i denna tuffa resa vi går igenom, hade aldrig kunnat tro att det skulle vara såhär svårt att bilda familj :( 
    man känner sig lika uppgiven varje månad när mensen kommer. Jag hoppas att vi alla här inne ska få vårat plus snart och att vi nästa år har våran lilla bebis hos oss allihopa <3

• evelinagra1

Insåg nu att om ägglossningen skedde när Nc har satt ut den så är bim först imorgon, jag tror dock att den skedde dagen innan.. om tempen är fortsatt hög imorgon så tar jag ett test :)

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-07-23 10:33:46 följande:
    Skulle du vara gravid så är rekommendationen att du fortsätter smörja med progrestron fram till vecka 12 och sen trappa sakta ned. 
    Du kan lyssna om progrestron på Jenny koos sida, kostar ca 250 kr men då kan man se om det flera gånger. Då får du all info om progrestron och det är vetenskapligt begrundat. Det är inte allt det man finner på internet och är osäker om det stämmer. 
    Tack för tipset! Jag har svårt att tro att jag är gravid men man kan ju alltid hoppas ;)
  • evelinagra1

Det är så skönt att man inte är ensam med den känslan att vara rädd att ens kompis ska bli gravid före, jag har en kompis som också försöker bli gravid och jag har sån ångest att hon ska hinna bli gravid före mig.. hade inte kunnat hantera det :( 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?