• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Åh Sophie vilka underbara nyheter! 9 av 9 ägg och alla ser bra ut! Kunde ju inte ha blivit bättre eller hur? Tänk att bland de äggen finns er blivande bebis, så fantastiskt <3 jag har slutat blöda helt sedan i lördags, väntar nervöst på om de vanliga PMS-symtomen kommer dyka upp de närmsta dagarna.

Vickan, skönt att tempen bekräftade ägglossningen, fick ni till det bra under de fertila dagarna?

Mathilda, vad härligt att cellprovet såg bra ut! Håller tummarna för att ni inte behöver vänta så länge nu ;)

Wow vilka galna mängder spermier alltså! Över 100 miljoner låter ju helt rubbat, hur kan de få plats i en liten kladd sperma liksom xD

• LJM91

Wow chilins, fantastiskt ju! Härligt att få bli positivt överraskad av vårdens väntetid istället för tvärtom :P håller alla tummar för att resten av processen blir smidig <3

• LJM91

Underbart att höra Sophie, nu håller vi tummarna stenhårt för att den lille gosar in sig och du får ett fint plus om någon vecka <3 härligt också att resterande embryon också lever vidare!

Mathilda, förstår känslan kring din släkting, tror vi alla kan relatera till den känslan på något vis. Man är glad för den andres skull men det blir samtidigt så tydligt vad man själv går miste om liksom. Hoppas verkligen inte att ni behöver vänta så länge som till efter sommaren!

• LJM91
    Sophiee92 skrev 2023-02-22 19:29:59 följande:

Tack LJM <3 Är så tacksam för den här chansen även om det inte betyder att det blir något. Hur mår du? Vart är du i cykeln nu?

Chansen måste ju vara större än någonsin tänker jag, ett embryo är ju på plats även om det såklart inte garanterar att det fäster. Men det hoppas vi såklart att det gör!

Jag mår sådär, är nervös inför BIM som närmar sig med stormsteg nu på söndag. Är ganska trött och har väldigt svag molvärk från och till, men det är inga ovanliga symtom för mig. Brösten brukar börja ömma ett par dagar innan mensen kommer, så försöker både känna efter samtidigt som jag inte vill känna efter. Fick upp hoppet något enormt i samband med min lilla blödning förra veckan, så jag har gått runt och tänkt att jag givetvis är gravid nu. Börjar ångra min inre kaxighet nu när BIM närmar sig :P
  • LJM91

Chilins, underbart med fortsatt goda nyheter från dig, heja mensen säger vi nu! Håller alla tummar för att ni ska få sätta igång redan denna cykeln <3

Mathilda, vad tråkigt att er relation förändrades, ibland är det riktigt tufft att inte bli förstådd i sin jobbiga situation. Kanske kan ni repa relationen när ni är på liknande platser i livet igen? Fast jag tror visserligen att de som inte har varit i den här sitsen någonsin kan förstå oss fullt ut. Skönt att höra att du har fina förstående vänner du kan prata med!

Fyrköverns, tempen är fortfarande ganska hög, låg på 36,71 i morse. Kommer inte testa i helgen, ska iväg på weekendresa och vill absolut inte förstöra den med negativa test :P beroende på om jag får mina vanliga PMS-symtom eller inte så kanske jag tar ett test söndag kväll när jag kommer hem. Kul att du hänger kvar hos oss <3 lova att uppdatera oss efter ditt ultraljud nästa vecka!

Dalarna, skickar dig en stor stor kram <3 har du någon bokad tid för uppföljning efter cytotec-behandlingen? Jag tänker på om det kan vara så att du har rester kvar av graviditeten och det är därför du får positiva ägglossningstest så pass länge som en vecka. Minns att jag var tvungen att ta gravtest någon vecka efter min abort för att vara säker på att allt hade kommit ut. Tycker nog du ska höra av dig till vården och kolla av för säkerhets skull <3

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-02-23 16:20:50 följande:

Jag va på kontroll efteråt 10 dagar senare och då sa dom allt såg bra ut. Men så mycket som det kom så tycker jag att det inte borde finnas något kvar. Jag har tid 13/3. Får se om dom kan hjälpa i värsta hand. Har jag inte haft ägglossning innan dess tar jag ett grav test och kan säga det till dom att det fortsatt är positivt.

Skönt att de har koll på dig, håller tummarna för att allt ser bra ut den 13e <3 tempar du igen för att ha koll när ägglossningen kommer?
  • LJM91

Det gjorde du inte alls Dalarna <3 jag vaknade så hoppfull idag, ÄL+15 och kände inte ett dugg ömhet i brösten vilket jag alltid brukar minst en eller två dagar innan mens. Har BIM imorgon eller söndag, mest troligt söndag. Nu under eftermiddagen har jag dock börjat få lite mer molvärk från och till, så känns som att hoppet börjar sjunka tyvärr :( tempen låg på 36,84 idag så den är fortsatt hög i alla fall. Räkar med att mensen kommer under helgen tyvärr :(

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2023-02-24 16:12:38 följande:
    Jag håller verkligen tummarna att det är ett pluss till helgen. Tänker du testa dig innan eller på bim? 

Jag har haft två höga lite högre temperaturer nu. Så hoppas på en tredje imorgon och då har jag äntligen haft ägglossning. Då hade jag ägglossning i onsdags, hade senast sex på söndagen. Så blir nog inget pluss denna gång. Men är glad bara jag får ägglossning nu :)
    Tack fina du <3 jag är iväg på en weekendresa så kommer inte testa mig förrän söndag kväll om inte mensen har dykt upp tills dess. Orkar inte med att låtsas vara positiv och på gott humör inför vänner om jag hade testat och det var negativt :P i och för sig är det jobbigt att vara positiv med molvärken som kommer och går också. Vill mest åka hem känner jag, tyvärr :(

Håller tummarna för ytterligare en hög temp imorgon! Skönt bara att kroppen är igång igen även om det kanske inte blir något plus :)
  • LJM91

Trots absolut noll PMS, bara svag svag molvärk och den där blödningen som jag var så säker på att det var en nidblödning, så har mensen kommit idag :( känner mig helt tom, vet inte om jag orkar bli ledsen ens. Hur länge orkar man försöka och varför funkar det aldrig?

• LJM91

Tack fina ni <3 denna känslan av oduglighet är så rutten. Varför blir andra gravida till höger och vänster och vi måste kämpa såhär? Det finns ingen rättvisa i det alls..

Chilins, be inte om ursäkt! Förstår att det är svårt att hålla reda på allas tidslinje och historia.
    Vi kommer att behöva gå privat om vi ska söka hjälp vilket såklart är en kostnadsfråga, en enda IVF kostar runt 40 000 med utredning och så, och det är ju inte alls säkert att det blir någon bebis då heller. Men steg ett är väl att ringa en av klinikerna och fråga hur det går till, och säkerställa att de ens tar emot oss. Är så rädd för att även privata kliniker ska neka pga min övervikt, jag vet inte riktigt hur petiga de är. Vet inte ens vad jag väger, och vill helst inte veta det heller om jag kan slippa.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?