Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Kom lite ljusrosa på pappret igen ikväll, nu börjar det kännas mer olustigt än hoppfullt om det ska fortsätta småblöda :/
Kom lite ljusrosa på pappret igen ikväll, nu börjar det kännas mer olustigt än hoppfullt om det ska fortsätta småblöda :/
Sophie väntar med spänning på en uppdatering från dig! <3
Vad skönt att ha fått en tid för missfallsutredningen Dalarna, men typiskt att det skulle bli så långt bort.. Hur känner du inför utredningen, är du nervös?
Inget mer rosa eller brunt på pappret idag än så länge, peppar peppar. Hoppas att det har stannat av, vad det nu än var för blödning.
Det låter inte orimligt att ägglossningen är på gång runt CD14 efter behandlingen, har du testat ett graviditetstest för att se om hcgn har gått ur kroppen? Isåfall borde det ju absolut vara ägglossningen som är på gång :)
Ingen mer blödning idag, så lättad! Nu får jag upp hoppet skyhögt igen :P idag på min lunchrast googlade jag om vilket babyskydd som är säkrast, räknade ut hur mycket pengar vi får i månaden vid föräldraledighet och funderade på hur jag kan berätta för min familj. Farligt det här, men härligt hoppfullt på något sätt samtidigt.
Fick lite rosa på pappret igen nu.. Det här gillar jag inte, var så säker på att det hade stannat av. Vet inte hur nidblödningar kan te sig men det känns ju inte som att det kan fortsätta komma små skvättar hur många dagar som helst..
evelina och Fyrklöverns, jag är på ÄL+8 och CD24 idag, BIM om lite mer än en vecka. Vet inte om jag kommer våga testa.. Tempen var på 36,81 idag och verkar ligga ganska stadigt.
Underbara nyheter Sophie, så himla skönt att det gick bra med äggplocket och nio ägg är ju kanon! Det måste ju finnas en vinnare bland dem tycker man :) så märkligt (men skönt!) att din sambos prov var perfekt nu, låter ju absolut rimligt att tillskotten har hjälpt till då!
Förlåt tjatet om mina små blödningar.. Hade svagt svagt ljusrosa på pappret igen nu på morgonen. Inne på fjärde dagen, men det blir aldrig något mer än bara ljust rosa fläckar på pappret. Har såklart googlat massor, börjar oroa mig för att det snarare är lågt progesteron än nidblödning?
LJM, förstår att du kastas lite mellan hopp och förtvivlan ang dina blödningar. Har aldrigt haft något liknande så kan tyvärr inte komma med någon bra input. Har du någonsin blödigt mellan ÄL och BIM tidigare?
Dalarna, jag förstår inte heller varför jag plötsligt skulle få lågt progesteron om det nu är det. Kanske ett dåligt ägg isåfall? Men lågt progesteron ger väl förutom spottings även kort lutealfas och låg temp? Har ingenting av det.. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Heja ägglossningen, skönt att den verkar vara på gång!
Har läst på säkert 25-30 olika sidor om nidblödning och det verkar variera väldigt hur de ter sig och på en del ställen står att de kan pågå i upp till en vecka, andra ställen säger max 2 dagar. Vissa blöder mycket och andra bara pyttelite. Finns nog inte så mycket annat att göra än att vänta och se helt enkelt.
Ljm; antar vi får se senare vad det kan vara. Men hoppas det är en nidblödning. När har du bim?
Dalarna, kom på att jag glömde svara på var man kollar hur mycket pengar man får vid föräldrsledighet, det är på försäkringskassans hemsida under kategorin Förälder :)
Absolut kan jag det :)
Drömde i natt att jag var gravid med tvillingar men fick missfall i vecka 11. Så himla skum dröm, fick blod på pappret och tänkte bara ?jaha, det blev ingenting med det här heller? och gick till jobbet som ingenting. Tänk vad man kan snurra till det i sina drömmar alltså.